Japonská automobilka Datsun je již několik let ve stádiu hibernace. Nyní by se mohla vrátit v podobě low-cost značky Nissanu.
Historie automobilky Datsun je, jak to tak bývá, spletitá. Byla to právě tato společnost, která pro některá svá auta začala používat jméno Nissan. I po založení této odnože se jméno Datsun stále objevovalo na kapotách některých modelů až do 70. let minulého století. Pro posílení značky Nissan bylo jméno Datsun postupně upozaďováno, až fakticky zaniklo.
Jedním z posledních modelů s tímto jménem byl sportovní model Datsun 240Z. Jméno ne nadarmo připomene fanouškům současné kupé Nissan 370Z, které je přímým následovníkem tohoto modelu ze 70. let.
Zatímco značka fakticky skončila tím nejlepším, její nový začátek bude v podání minimalistických vozů pro indický trh. Jako první se na skicách představuje model K2, což není nic jiného, než nám známý Nissan Micra (v jiných zemích prodávaný také jako March) s novou karoserií.
Novinka zamíří na méně náročné trhy na východě, zejména tedy do Indie a do Ruska. Jde o trhy, které jsou ochotny zakoupit laciné vozy s naprosto předpotopní technologií, ale žádají i vysoce moderní vozy. Datsun se postaví někam doprostřed - využije již jednou použitou a splacenou technologii, která je však jen o generaci za tou nejmodernější. Jde o oblíbený způsob uplatňování již nemoderních, přesto použitelných vozů.
Přesné informace o novince prozatím nemáme. Oficiální představení proběhne v Novém Dílí v polovině července.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.