Japonská automobilka Datsun je již několik let ve stádiu hibernace. Nyní by se mohla vrátit v podobě low-cost značky Nissanu.
Historie automobilky Datsun je, jak to tak bývá, spletitá. Byla to právě tato společnost, která pro některá svá auta začala používat jméno Nissan. I po založení této odnože se jméno Datsun stále objevovalo na kapotách některých modelů až do 70. let minulého století. Pro posílení značky Nissan bylo jméno Datsun postupně upozaďováno, až fakticky zaniklo.
Jedním z posledních modelů s tímto jménem byl sportovní model Datsun 240Z. Jméno ne nadarmo připomene fanouškům současné kupé Nissan 370Z, které je přímým následovníkem tohoto modelu ze 70. let.
Zatímco značka fakticky skončila tím nejlepším, její nový začátek bude v podání minimalistických vozů pro indický trh. Jako první se na skicách představuje model K2, což není nic jiného, než nám známý Nissan Micra (v jiných zemích prodávaný také jako March) s novou karoserií.
Novinka zamíří na méně náročné trhy na východě, zejména tedy do Indie a do Ruska. Jde o trhy, které jsou ochotny zakoupit laciné vozy s naprosto předpotopní technologií, ale žádají i vysoce moderní vozy. Datsun se postaví někam doprostřed - využije již jednou použitou a splacenou technologii, která je však jen o generaci za tou nejmodernější. Jde o oblíbený způsob uplatňování již nemoderních, přesto použitelných vozů.
Přesné informace o novince prozatím nemáme. Oficiální představení proběhne v Novém Dílí v polovině července.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?