Japonská automobilka Datsun je již několik let ve stádiu hibernace. Nyní by se mohla vrátit v podobě low-cost značky Nissanu.
Historie automobilky Datsun je, jak to tak bývá, spletitá. Byla to právě tato společnost, která pro některá svá auta začala používat jméno Nissan. I po založení této odnože se jméno Datsun stále objevovalo na kapotách některých modelů až do 70. let minulého století. Pro posílení značky Nissan bylo jméno Datsun postupně upozaďováno, až fakticky zaniklo.
Jedním z posledních modelů s tímto jménem byl sportovní model Datsun 240Z. Jméno ne nadarmo připomene fanouškům současné kupé Nissan 370Z, které je přímým následovníkem tohoto modelu ze 70. let.
Zatímco značka fakticky skončila tím nejlepším, její nový začátek bude v podání minimalistických vozů pro indický trh. Jako první se na skicách představuje model K2, což není nic jiného, než nám známý Nissan Micra (v jiných zemích prodávaný také jako March) s novou karoserií.
Novinka zamíří na méně náročné trhy na východě, zejména tedy do Indie a do Ruska. Jde o trhy, které jsou ochotny zakoupit laciné vozy s naprosto předpotopní technologií, ale žádají i vysoce moderní vozy. Datsun se postaví někam doprostřed - využije již jednou použitou a splacenou technologii, která je však jen o generaci za tou nejmodernější. Jde o oblíbený způsob uplatňování již nemoderních, přesto použitelných vozů.
Přesné informace o novince prozatím nemáme. Oficiální představení proběhne v Novém Dílí v polovině července.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.