Japonská automobilka Datsun je již několik let ve stádiu hibernace. Nyní by se mohla vrátit v podobě low-cost značky Nissanu.
Historie automobilky Datsun je, jak to tak bývá, spletitá. Byla to právě tato společnost, která pro některá svá auta začala používat jméno Nissan. I po založení této odnože se jméno Datsun stále objevovalo na kapotách některých modelů až do 70. let minulého století. Pro posílení značky Nissan bylo jméno Datsun postupně upozaďováno, až fakticky zaniklo.
Jedním z posledních modelů s tímto jménem byl sportovní model Datsun 240Z. Jméno ne nadarmo připomene fanouškům současné kupé Nissan 370Z, které je přímým následovníkem tohoto modelu ze 70. let.
Zatímco značka fakticky skončila tím nejlepším, její nový začátek bude v podání minimalistických vozů pro indický trh. Jako první se na skicách představuje model K2, což není nic jiného, než nám známý Nissan Micra (v jiných zemích prodávaný také jako March) s novou karoserií.
Novinka zamíří na méně náročné trhy na východě, zejména tedy do Indie a do Ruska. Jde o trhy, které jsou ochotny zakoupit laciné vozy s naprosto předpotopní technologií, ale žádají i vysoce moderní vozy. Datsun se postaví někam doprostřed - využije již jednou použitou a splacenou technologii, která je však jen o generaci za tou nejmodernější. Jde o oblíbený způsob uplatňování již nemoderních, přesto použitelných vozů.
Přesné informace o novince prozatím nemáme. Oficiální představení proběhne v Novém Dílí v polovině července.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!