Japonská automobilka Datsun je již několik let ve stádiu hibernace. Nyní by se mohla vrátit v podobě low-cost značky Nissanu.
Historie automobilky Datsun je, jak to tak bývá, spletitá. Byla to právě tato společnost, která pro některá svá auta začala používat jméno Nissan. I po založení této odnože se jméno Datsun stále objevovalo na kapotách některých modelů až do 70. let minulého století. Pro posílení značky Nissan bylo jméno Datsun postupně upozaďováno, až fakticky zaniklo.
Jedním z posledních modelů s tímto jménem byl sportovní model Datsun 240Z. Jméno ne nadarmo připomene fanouškům současné kupé Nissan 370Z, které je přímým následovníkem tohoto modelu ze 70. let.
Zatímco značka fakticky skončila tím nejlepším, její nový začátek bude v podání minimalistických vozů pro indický trh. Jako první se na skicách představuje model K2, což není nic jiného, než nám známý Nissan Micra (v jiných zemích prodávaný také jako March) s novou karoserií.
Novinka zamíří na méně náročné trhy na východě, zejména tedy do Indie a do Ruska. Jde o trhy, které jsou ochotny zakoupit laciné vozy s naprosto předpotopní technologií, ale žádají i vysoce moderní vozy. Datsun se postaví někam doprostřed - využije již jednou použitou a splacenou technologii, která je však jen o generaci za tou nejmodernější. Jde o oblíbený způsob uplatňování již nemoderních, přesto použitelných vozů.
Přesné informace o novince prozatím nemáme. Oficiální představení proběhne v Novém Dílí v polovině července.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.