Starý koncept znovu ožil. 80 prototypů objede svět
Koncept spadající do historie automobilky Audi znovu ožívá. Dle aktuálního vyjádření vedení prostřednictvím tiskové zprávy, bude hybridní vůz existovat minimálně v 80kusové sérii. Ta má najezdit v rámci testování více než dva miliony kilometrů, stanovit slabiny a odstranit je. Více zveřejněno nebylo, o prodejích tak nemůže být řeč.
Momentální verze vozu Audi A1 E-tron je poháněna elektromotorem a rotačním wankelovým agregátem, který má obsah 354 cm3. Maximální výkon činí 34 koní, oproti předchůdci tak povyrostl o nezanedbatelných 14 koní. Podobně je tomu u e-motoru s bateriemi o kapacitě 13,3 kWh.
Celkový výkon povyrostl z dřívějších 102 na 115 k, točivý moment pak z 240 na 300 N.m. Vůz zrychlí z 0-100/hod za 9,8 vteřiny a dosáhne až 130kilotrové rychlosti. To vše s dojezdem 50 km na elektrickou energii, v kombinaci s panem Wankelem činí akční rádius téměř 250 km.
Věříme, že nezůstane jen u 80 vyrobených kusů a díky vývoji v oblasti elektrických baterií, tvořících hlavní nevýhodu, čili kámen úrazu u zmiňovaných elektro-hybridů, dojde na skutečnou sériovou produkci.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?