Audi A1 E-Tron: koncept s rotačním motorem

Audi A1
Audi A1, foto: Archiv AutoRoad.cz
Stanislav Růžička 12. června 2013 17:41
Sdílej:

Starý koncept znovu ožil. 80 prototypů objede svět

Koncept spadající do historie automobilky Audi znovu ožívá. Dle aktuálního vyjádření vedení prostřednictvím tiskové zprávy, bude hybridní vůz existovat minimálně v 80kusové sérii. Ta má najezdit v rámci testování více než dva miliony kilometrů, stanovit slabiny a odstranit je. Více zveřejněno nebylo, o prodejích tak nemůže být řeč.

Momentální verze vozu Audi A1 E-tron je poháněna elektromotorem a rotačním wankelovým agregátem, který má obsah 354 cm3. Maximální výkon činí 34 koní, oproti předchůdci tak povyrostl o nezanedbatelných 14 koní. Podobně je tomu u e-motoru s bateriemi o kapacitě 13,3 kWh.

Celkový výkon povyrostl z dřívějších 102 na 115 k, točivý moment pak z 240 na 300 N.m. Vůz zrychlí z 0-100/hod za 9,8 vteřiny a dosáhne až 130kilotrové rychlosti. To vše s dojezdem 50 km na elektrickou energii, v kombinaci s panem Wankelem činí akční rádius téměř 250 km.

Věříme, že nezůstane jen u 80 vyrobených kusů a díky vývoji v oblasti elektrických baterií, tvořících hlavní nevýhodu, čili kámen úrazu u zmiňovaných elektro-hybridů, dojde na skutečnou sériovou produkci.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.