Starý koncept znovu ožil. 80 prototypů objede svět
Koncept spadající do historie automobilky Audi znovu ožívá. Dle aktuálního vyjádření vedení prostřednictvím tiskové zprávy, bude hybridní vůz existovat minimálně v 80kusové sérii. Ta má najezdit v rámci testování více než dva miliony kilometrů, stanovit slabiny a odstranit je. Více zveřejněno nebylo, o prodejích tak nemůže být řeč.
Momentální verze vozu Audi A1 E-tron je poháněna elektromotorem a rotačním wankelovým agregátem, který má obsah 354 cm3. Maximální výkon činí 34 koní, oproti předchůdci tak povyrostl o nezanedbatelných 14 koní. Podobně je tomu u e-motoru s bateriemi o kapacitě 13,3 kWh.
Celkový výkon povyrostl z dřívějších 102 na 115 k, točivý moment pak z 240 na 300 N.m. Vůz zrychlí z 0-100/hod za 9,8 vteřiny a dosáhne až 130kilotrové rychlosti. To vše s dojezdem 50 km na elektrickou energii, v kombinaci s panem Wankelem činí akční rádius téměř 250 km.
Věříme, že nezůstane jen u 80 vyrobených kusů a díky vývoji v oblasti elektrických baterií, tvořících hlavní nevýhodu, čili kámen úrazu u zmiňovaných elektro-hybridů, dojde na skutečnou sériovou produkci.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?