Dříve představený Dokker i ve verzi pro řemeslníky a podnikatele
Nový model Dokker, představený v předcházejícím článku, bude nabízen i v provedení, vyhovujícím spíše řemeslníkům a malým/středním podnikatelům. Rozměry vozů budou nicméně s délkou 4 363 mm, šířkou 1 751 mm, výškou 1 814 mm a rozvorem 2 810 mm stejné. Čím tedy od sebe provedení rozlišíte?
Zaměřte se na boční dveře. Ty jsou pro zajímavost se svými 70 cm nejširší mezi všemi nabízenými automobily. Oproti klasickému Dokkeru nejsou prosklená. Při bližším pohledu spatříme dvoumístné provedení, další změnou je i jiný rozměr úložného prostoru. Od oka to nepoznáte, celková kapacita zde činí 3,3 m3. Zbývá vyšší nosnost v hodnotě 750 kg v bytelnějším provedení.
Co mají provedení společné, je nabídka pohonných agregátů. Volit můžeme mezi dvojicí benzinových a naftových. Seznam prvně jmenovaných zahrnuje silnější přeplňovanou 1,2 TCe se 115 k a 1,6 s 82 k (60 kW). Dieselové pak 1,5 dCi v dvojím provedení. S výkonem 55 kW (75 k) a 66 kW (90 koní) při točivém momentu 180 a 200 N.m.
V základní výbavě naleznete ABS, čtveřici airbagů, za příplatek pak obdržíte ESC, ASR, přední okénka v elektrice, parkovací senzor, navigaci a další. Samozřejmostí je množství konstrukcí a zahrádek pro převoz dalšího materiálu. A cena? Za nejlevnější kousek typu Van dáte 159 900 Kč, dražší z obou výbavových variant vyjde na 234 900 Kč. Není co dodat.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.