Dříve představený Dokker i ve verzi pro řemeslníky a podnikatele
Nový model Dokker, představený v předcházejícím článku, bude nabízen i v provedení, vyhovujícím spíše řemeslníkům a malým/středním podnikatelům. Rozměry vozů budou nicméně s délkou 4 363 mm, šířkou 1 751 mm, výškou 1 814 mm a rozvorem 2 810 mm stejné. Čím tedy od sebe provedení rozlišíte?
Zaměřte se na boční dveře. Ty jsou pro zajímavost se svými 70 cm nejširší mezi všemi nabízenými automobily. Oproti klasickému Dokkeru nejsou prosklená. Při bližším pohledu spatříme dvoumístné provedení, další změnou je i jiný rozměr úložného prostoru. Od oka to nepoznáte, celková kapacita zde činí 3,3 m3. Zbývá vyšší nosnost v hodnotě 750 kg v bytelnějším provedení.
Co mají provedení společné, je nabídka pohonných agregátů. Volit můžeme mezi dvojicí benzinových a naftových. Seznam prvně jmenovaných zahrnuje silnější přeplňovanou 1,2 TCe se 115 k a 1,6 s 82 k (60 kW). Dieselové pak 1,5 dCi v dvojím provedení. S výkonem 55 kW (75 k) a 66 kW (90 koní) při točivém momentu 180 a 200 N.m.
V základní výbavě naleznete ABS, čtveřici airbagů, za příplatek pak obdržíte ESC, ASR, přední okénka v elektrice, parkovací senzor, navigaci a další. Samozřejmostí je množství konstrukcí a zahrádek pro převoz dalšího materiálu. A cena? Za nejlevnější kousek typu Van dáte 159 900 Kč, dražší z obou výbavových variant vyjde na 234 900 Kč. Není co dodat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.