Dříve představený Dokker i ve verzi pro řemeslníky a podnikatele
Nový model Dokker, představený v předcházejícím článku, bude nabízen i v provedení, vyhovujícím spíše řemeslníkům a malým/středním podnikatelům. Rozměry vozů budou nicméně s délkou 4 363 mm, šířkou 1 751 mm, výškou 1 814 mm a rozvorem 2 810 mm stejné. Čím tedy od sebe provedení rozlišíte?
Zaměřte se na boční dveře. Ty jsou pro zajímavost se svými 70 cm nejširší mezi všemi nabízenými automobily. Oproti klasickému Dokkeru nejsou prosklená. Při bližším pohledu spatříme dvoumístné provedení, další změnou je i jiný rozměr úložného prostoru. Od oka to nepoznáte, celková kapacita zde činí 3,3 m3. Zbývá vyšší nosnost v hodnotě 750 kg v bytelnějším provedení.
Co mají provedení společné, je nabídka pohonných agregátů. Volit můžeme mezi dvojicí benzinových a naftových. Seznam prvně jmenovaných zahrnuje silnější přeplňovanou 1,2 TCe se 115 k a 1,6 s 82 k (60 kW). Dieselové pak 1,5 dCi v dvojím provedení. S výkonem 55 kW (75 k) a 66 kW (90 koní) při točivém momentu 180 a 200 N.m.
V základní výbavě naleznete ABS, čtveřici airbagů, za příplatek pak obdržíte ESC, ASR, přední okénka v elektrice, parkovací senzor, navigaci a další. Samozřejmostí je množství konstrukcí a zahrádek pro převoz dalšího materiálu. A cena? Za nejlevnější kousek typu Van dáte 159 900 Kč, dražší z obou výbavových variant vyjde na 234 900 Kč. Není co dodat.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?