Dříve představený Dokker i ve verzi pro řemeslníky a podnikatele
Nový model Dokker, představený v předcházejícím článku, bude nabízen i v provedení, vyhovujícím spíše řemeslníkům a malým/středním podnikatelům. Rozměry vozů budou nicméně s délkou 4 363 mm, šířkou 1 751 mm, výškou 1 814 mm a rozvorem 2 810 mm stejné. Čím tedy od sebe provedení rozlišíte?
Zaměřte se na boční dveře. Ty jsou pro zajímavost se svými 70 cm nejširší mezi všemi nabízenými automobily. Oproti klasickému Dokkeru nejsou prosklená. Při bližším pohledu spatříme dvoumístné provedení, další změnou je i jiný rozměr úložného prostoru. Od oka to nepoznáte, celková kapacita zde činí 3,3 m3. Zbývá vyšší nosnost v hodnotě 750 kg v bytelnějším provedení.
Co mají provedení společné, je nabídka pohonných agregátů. Volit můžeme mezi dvojicí benzinových a naftových. Seznam prvně jmenovaných zahrnuje silnější přeplňovanou 1,2 TCe se 115 k a 1,6 s 82 k (60 kW). Dieselové pak 1,5 dCi v dvojím provedení. S výkonem 55 kW (75 k) a 66 kW (90 koní) při točivém momentu 180 a 200 N.m.
V základní výbavě naleznete ABS, čtveřici airbagů, za příplatek pak obdržíte ESC, ASR, přední okénka v elektrice, parkovací senzor, navigaci a další. Samozřejmostí je množství konstrukcí a zahrádek pro převoz dalšího materiálu. A cena? Za nejlevnější kousek typu Van dáte 159 900 Kč, dražší z obou výbavových variant vyjde na 234 900 Kč. Není co dodat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.