Nový koncept s trubkovým rámem, závodními sedačkami a motorem z japonského Z350? To vše sbaleno v saši o hmotnosti 950 kg
Seznamte se s novým konceptem francouzského výrobce Renault, studií Twin´Run roku 2013. Vůz o hmotnosti 950 kg, se závodními sedadly a trubkovým rámem, dává spíše než sériovému provedení vizáž závodního vozu.
Považte. Vozidlo o rozměrech 3680x1750x1493 mm a rozložením váhy 43:57, motorem ze sportovního Z350, které má však nutno podotknout patřičně jinou hmotnost. To vše se šestistupňovou automatickou převodovkou a samosvorným diferenciálem. Opravdu vražedná kombinace.
Starý známý 3,5litrový šestiválec původem od Nissanu, zde naladěný na 235 kW (320 koní) při 6 800 ot./min., s točivým momentem 380 N.m při 4 850 ot./min., uvede vůz na 100 km./hod. během 4,2 vteřin. Maximální rychlost činí 250 km/hod.
Toliko málo z technických parametrů. Co se týče produkce. Sériovou v daném provedení ani nebudeme komentovat. Jestli v budoucnu bude něco podobného sjíždět z výrobních pásů, čekáme silně očesanou verzi bez patřičného výkonu a dalších, které tvoří automobil jedinečný.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?