Nový koncept s trubkovým rámem, závodními sedačkami a motorem z japonského Z350? To vše sbaleno v saši o hmotnosti 950 kg
Seznamte se s novým konceptem francouzského výrobce Renault, studií Twin´Run roku 2013. Vůz o hmotnosti 950 kg, se závodními sedadly a trubkovým rámem, dává spíše než sériovému provedení vizáž závodního vozu.
Považte. Vozidlo o rozměrech 3680x1750x1493 mm a rozložením váhy 43:57, motorem ze sportovního Z350, které má však nutno podotknout patřičně jinou hmotnost. To vše se šestistupňovou automatickou převodovkou a samosvorným diferenciálem. Opravdu vražedná kombinace.
Starý známý 3,5litrový šestiválec původem od Nissanu, zde naladěný na 235 kW (320 koní) při 6 800 ot./min., s točivým momentem 380 N.m při 4 850 ot./min., uvede vůz na 100 km./hod. během 4,2 vteřin. Maximální rychlost činí 250 km/hod.
Toliko málo z technických parametrů. Co se týče produkce. Sériovou v daném provedení ani nebudeme komentovat. Jestli v budoucnu bude něco podobného sjíždět z výrobních pásů, čekáme silně očesanou verzi bez patřičného výkonu a dalších, které tvoří automobil jedinečný.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.