Výrobci automobilů dnes matou zákazníky. Špionážní fotografie nové Corolly - koncept a sériové proveden ruku v ruce?
Připomeňme nedávnou minulost japonské značky. Detroitský autosalon přinesl kromě řady jiných novinek i koncept, nazvaný jako Toyota Corolla Furia. Nápad, charakteristický odvážnými tvary, ostrými hranami a zajímavými liniemi, měl být předzvěstí a základem pro další vývoj nové generace Corolly.
Pokud ano, pak je inspirace výše uvedeným konceptem více než střídmá. Hovořit se dá o podobných proporcích zadní části, přední maska však doznala velkých změn a výsledné tvarové provedení je na snadě snad jen s jiným úspěšným – sedanem Camry.
Výroba a prodej nové verze je zatím předmětem zcela nejasných a nepodložených debat. Japonci si již sice téměř rok užívají 11. generace, součástí našich showroomů je však stále ta 10. s benzinovými a dieselovými jednotkami za necelých 330 tisíc koru.
Na nabídku motorizací nováčka jsme zvědaví. Předpoklad je 1,8litrový benzin se systémem Valvematic. Nic víc se prozatím tipovat nedá. Dosud nebyly zveřejněny žádné bližší informace.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?