Ferrari již má svůj vrcholný model pojmenovaný LaFerrari. Přesto se ale může objevit něco ještě lepšího, exkluzivnějšího a samozřejmě mnohem dražšího.
Ferrari Enzo má svého nástupce v podobě LaFerrari, ale automobilka již přemýšlí nad možností výroby ještě šílenějšího vozu, podobně jako z Enza vznikl speciál FXX. Vyjádřil se tak šéfdesigner značky.
Nový vůz by měl být odvozen od LaFerrari, ale aby bylo možné nasadit dostatečně šílenou cenovku, bude velmi řádně upraven. Pohonné ústrojí by se od LaFerrari moc lišit nemělo, ale zato hmotnost by měla velmi řádně poklesnout. Ze speciálů jistě poputuje vše, co je alespoň trochu zbytné a díky tomu má již tak lehoučký vůz zhubnout dobré čtvrt tuny.
Vyrobena má být jen desítka vozů, avšak jejich cena bude atakovat hranici 100 milionů korun.
Svoji variantu LaFerrari má představit také Maserati. I toto naplňuje příběh Enza, které žilo dále v otevřené karoserii Maserati MC12. Vůz, pro který se ihned vžilo pojmenování LaMaserati, použije podvozkové skupiny z LaFerrari, avšak o motoru se prozatím spekuluje. Je možné, že dostane jen odlehčenou variantu motoru bez hybridního ústrojí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?