Ferrari již má svůj vrcholný model pojmenovaný LaFerrari. Přesto se ale může objevit něco ještě lepšího, exkluzivnějšího a samozřejmě mnohem dražšího.
Ferrari Enzo má svého nástupce v podobě LaFerrari, ale automobilka již přemýšlí nad možností výroby ještě šílenějšího vozu, podobně jako z Enza vznikl speciál FXX. Vyjádřil se tak šéfdesigner značky.
Nový vůz by měl být odvozen od LaFerrari, ale aby bylo možné nasadit dostatečně šílenou cenovku, bude velmi řádně upraven. Pohonné ústrojí by se od LaFerrari moc lišit nemělo, ale zato hmotnost by měla velmi řádně poklesnout. Ze speciálů jistě poputuje vše, co je alespoň trochu zbytné a díky tomu má již tak lehoučký vůz zhubnout dobré čtvrt tuny.
Vyrobena má být jen desítka vozů, avšak jejich cena bude atakovat hranici 100 milionů korun.
Svoji variantu LaFerrari má představit také Maserati. I toto naplňuje příběh Enza, které žilo dále v otevřené karoserii Maserati MC12. Vůz, pro který se ihned vžilo pojmenování LaMaserati, použije podvozkové skupiny z LaFerrari, avšak o motoru se prozatím spekuluje. Je možné, že dostane jen odlehčenou variantu motoru bez hybridního ústrojí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.