Ferrari již má svůj vrcholný model pojmenovaný LaFerrari. Přesto se ale může objevit něco ještě lepšího, exkluzivnějšího a samozřejmě mnohem dražšího.
Ferrari Enzo má svého nástupce v podobě LaFerrari, ale automobilka již přemýšlí nad možností výroby ještě šílenějšího vozu, podobně jako z Enza vznikl speciál FXX. Vyjádřil se tak šéfdesigner značky.
Nový vůz by měl být odvozen od LaFerrari, ale aby bylo možné nasadit dostatečně šílenou cenovku, bude velmi řádně upraven. Pohonné ústrojí by se od LaFerrari moc lišit nemělo, ale zato hmotnost by měla velmi řádně poklesnout. Ze speciálů jistě poputuje vše, co je alespoň trochu zbytné a díky tomu má již tak lehoučký vůz zhubnout dobré čtvrt tuny.
Vyrobena má být jen desítka vozů, avšak jejich cena bude atakovat hranici 100 milionů korun.
Svoji variantu LaFerrari má představit také Maserati. I toto naplňuje příběh Enza, které žilo dále v otevřené karoserii Maserati MC12. Vůz, pro který se ihned vžilo pojmenování LaMaserati, použije podvozkové skupiny z LaFerrari, avšak o motoru se prozatím spekuluje. Je možné, že dostane jen odlehčenou variantu motoru bez hybridního ústrojí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?