Škoda Fabia je na konci se služební dráhy. Na poslední měsíce svého života však dostane drobné úpravy. Největší novinkou je zlevnění díky sériovému vybavení stabilizačním systémem.
Do příchodu nového generace Fabie zbývají už spíše jen měsíce než roky. Právě pro osvěžení posledních měsíců výroby druhé generace přicházejí drobné úpravy pro modelový rok 2014 Zásadní novinkou je standardní instalace systému ESP, který má za úkol zabránit vzniku smyku na jeho samém počátku.
Tento systém je nyní povinný pro všechna nová vozidla, avšak dříve homologované vozy, jakým je právě Škoda Fabia nemusí stabilizační systém sériově dodávat. Automobilka dosud za stabilizační systém účtovala 17 tisíc korun, přičemž tento přeplatek se nyní ruší.
Další změny jsou podobně kosmetické. Novinkou jsou nové barvy karoserie a to dva odstíny modré. Úpravy se udály také na úsporné variantě GreenLine, kde díky technickým úpravám lehounce poklesly emise oxidu uhličitého na pouhých 88 gramů na kilometr.
Pro Roomster si Škoda připravila drobnost v podobě sériové instalace dětského zrcátka. Jde o druhé zpětné zrcátko, které ale nemíří na silnici za řidičem, ale na děti na zadních sedadlech.
Třetí novinkou je pak vylepšené seřizování sedadla u modelu Citigo, kterému je v elektrické variantě konečně dodána paměť na nastavení. Zároveň bylo vylepšeno také sedadlo spolujezdce, které je možné složit a znatelně tak prodloužit maximální délku převáženého předmětu. Drobných vylepšení se dočkal i multimediální systém.
U Rapidu Škoda napravila to, čím si vysloužila velkou kritiku - elektricky stahovatelná zadní okénka půjdou konečně ovládat i zepředu.
A konečně Yeti - u toho bude možné si nově k nejvyšší dieselové variantě (2,0l, 175 koní) objednat také automatickou převodovku.
Octavia žádné změny nedostala, je totiž pro tento rok úplně novým modelem. Superb taktéž již letos dostal facelift.
Modelový rok 2014 bude v prodeji od léta tohoto roku.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.