Škoda Fabia je na konci se služební dráhy. Na poslední měsíce svého života však dostane drobné úpravy. Největší novinkou je zlevnění díky sériovému vybavení stabilizačním systémem.
Do příchodu nového generace Fabie zbývají už spíše jen měsíce než roky. Právě pro osvěžení posledních měsíců výroby druhé generace přicházejí drobné úpravy pro modelový rok 2014 Zásadní novinkou je standardní instalace systému ESP, který má za úkol zabránit vzniku smyku na jeho samém počátku.
Tento systém je nyní povinný pro všechna nová vozidla, avšak dříve homologované vozy, jakým je právě Škoda Fabia nemusí stabilizační systém sériově dodávat. Automobilka dosud za stabilizační systém účtovala 17 tisíc korun, přičemž tento přeplatek se nyní ruší.
Další změny jsou podobně kosmetické. Novinkou jsou nové barvy karoserie a to dva odstíny modré. Úpravy se udály také na úsporné variantě GreenLine, kde díky technickým úpravám lehounce poklesly emise oxidu uhličitého na pouhých 88 gramů na kilometr.
Pro Roomster si Škoda připravila drobnost v podobě sériové instalace dětského zrcátka. Jde o druhé zpětné zrcátko, které ale nemíří na silnici za řidičem, ale na děti na zadních sedadlech.
Třetí novinkou je pak vylepšené seřizování sedadla u modelu Citigo, kterému je v elektrické variantě konečně dodána paměť na nastavení. Zároveň bylo vylepšeno také sedadlo spolujezdce, které je možné složit a znatelně tak prodloužit maximální délku převáženého předmětu. Drobných vylepšení se dočkal i multimediální systém.
U Rapidu Škoda napravila to, čím si vysloužila velkou kritiku - elektricky stahovatelná zadní okénka půjdou konečně ovládat i zepředu.
A konečně Yeti - u toho bude možné si nově k nejvyšší dieselové variantě (2,0l, 175 koní) objednat také automatickou převodovku.
Octavia žádné změny nedostala, je totiž pro tento rok úplně novým modelem. Superb taktéž již letos dostal facelift.
Modelový rok 2014 bude v prodeji od léta tohoto roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.