Škoda Fabia je na konci se služební dráhy. Na poslední měsíce svého života však dostane drobné úpravy. Největší novinkou je zlevnění díky sériovému vybavení stabilizačním systémem.
Do příchodu nového generace Fabie zbývají už spíše jen měsíce než roky. Právě pro osvěžení posledních měsíců výroby druhé generace přicházejí drobné úpravy pro modelový rok 2014 Zásadní novinkou je standardní instalace systému ESP, který má za úkol zabránit vzniku smyku na jeho samém počátku.
Tento systém je nyní povinný pro všechna nová vozidla, avšak dříve homologované vozy, jakým je právě Škoda Fabia nemusí stabilizační systém sériově dodávat. Automobilka dosud za stabilizační systém účtovala 17 tisíc korun, přičemž tento přeplatek se nyní ruší.
Další změny jsou podobně kosmetické. Novinkou jsou nové barvy karoserie a to dva odstíny modré. Úpravy se udály také na úsporné variantě GreenLine, kde díky technickým úpravám lehounce poklesly emise oxidu uhličitého na pouhých 88 gramů na kilometr.
Pro Roomster si Škoda připravila drobnost v podobě sériové instalace dětského zrcátka. Jde o druhé zpětné zrcátko, které ale nemíří na silnici za řidičem, ale na děti na zadních sedadlech.
Třetí novinkou je pak vylepšené seřizování sedadla u modelu Citigo, kterému je v elektrické variantě konečně dodána paměť na nastavení. Zároveň bylo vylepšeno také sedadlo spolujezdce, které je možné složit a znatelně tak prodloužit maximální délku převáženého předmětu. Drobných vylepšení se dočkal i multimediální systém.
U Rapidu Škoda napravila to, čím si vysloužila velkou kritiku - elektricky stahovatelná zadní okénka půjdou konečně ovládat i zepředu.
A konečně Yeti - u toho bude možné si nově k nejvyšší dieselové variantě (2,0l, 175 koní) objednat také automatickou převodovku.
Octavia žádné změny nedostala, je totiž pro tento rok úplně novým modelem. Superb taktéž již letos dostal facelift.
Modelový rok 2014 bude v prodeji od léta tohoto roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.