Škoda Fabia je na konci se služební dráhy. Na poslední měsíce svého života však dostane drobné úpravy. Největší novinkou je zlevnění díky sériovému vybavení stabilizačním systémem.
Do příchodu nového generace Fabie zbývají už spíše jen měsíce než roky. Právě pro osvěžení posledních měsíců výroby druhé generace přicházejí drobné úpravy pro modelový rok 2014 Zásadní novinkou je standardní instalace systému ESP, který má za úkol zabránit vzniku smyku na jeho samém počátku.
Tento systém je nyní povinný pro všechna nová vozidla, avšak dříve homologované vozy, jakým je právě Škoda Fabia nemusí stabilizační systém sériově dodávat. Automobilka dosud za stabilizační systém účtovala 17 tisíc korun, přičemž tento přeplatek se nyní ruší.
Další změny jsou podobně kosmetické. Novinkou jsou nové barvy karoserie a to dva odstíny modré. Úpravy se udály také na úsporné variantě GreenLine, kde díky technickým úpravám lehounce poklesly emise oxidu uhličitého na pouhých 88 gramů na kilometr.
Pro Roomster si Škoda připravila drobnost v podobě sériové instalace dětského zrcátka. Jde o druhé zpětné zrcátko, které ale nemíří na silnici za řidičem, ale na děti na zadních sedadlech.
Třetí novinkou je pak vylepšené seřizování sedadla u modelu Citigo, kterému je v elektrické variantě konečně dodána paměť na nastavení. Zároveň bylo vylepšeno také sedadlo spolujezdce, které je možné složit a znatelně tak prodloužit maximální délku převáženého předmětu. Drobných vylepšení se dočkal i multimediální systém.
U Rapidu Škoda napravila to, čím si vysloužila velkou kritiku - elektricky stahovatelná zadní okénka půjdou konečně ovládat i zepředu.
A konečně Yeti - u toho bude možné si nově k nejvyšší dieselové variantě (2,0l, 175 koní) objednat také automatickou převodovku.
Octavia žádné změny nedostala, je totiž pro tento rok úplně novým modelem. Superb taktéž již letos dostal facelift.
Modelový rok 2014 bude v prodeji od léta tohoto roku.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?