Japonská automobilka Nissan nedávno představila inovovaný elektromobil Leaf. Verze 2013 doznala 100 změn
Vrcholní představitelé automobilky Nissan hlásí 100 vylepšení na novém elektromobilu Leaf. Konstruktéři zapracovali kromě podvozku na celkové dojezdové vzdálenosti. Původních 175 km bylo tak navýšeno na konečných 199 km. Vliv nese mimo jiné snížená hmotnost nabíjecí soustavy (o 30 kg), tvořená lithium-iontovými bateriemi. Inovace v oblasti technologií přináší i zajímavý systém Carwings, díky kterému můžeme ovládat svůj vůz dálkově pomocí počítače či chytrého telefonu. Volit budeme moci mezi třemi výbavami (Visia, Acenta a Tecna).
Původní prodejní záměry automobilky se nenaplnily. Čísla hovoří jasně. Za dva roky bylo v japonské Oppamě vyrobeno cca 50 000 vozů, evropské prodeje hlásí 5 210 kusů z plánovaných 9 000. Automobil roku 2011 si tak nese pro rok 2013 velký otazník.
Nissan věří, že notná vylepšení a přemístění výroby z výše zmiňované japonské továrny, přinesou obrat v prodejích a celkové oblibě vozu. Ta je dosti nechvalná, především pak v USA.
Výrobní portfolio britské továrny Sunderland se tak obohatí o další model. K stávajícímu Qashqai, Juku a Notu přibude malý hatchback.
Cena zatím nebyla stanovena. Zlevnění o 3 000 eur není konečné, nový vůz má v budoucnu vyjít ještě výhodněji.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.