Japonská automobilka Nissan nedávno představila inovovaný elektromobil Leaf. Verze 2013 doznala 100 změn
Vrcholní představitelé automobilky Nissan hlásí 100 vylepšení na novém elektromobilu Leaf. Konstruktéři zapracovali kromě podvozku na celkové dojezdové vzdálenosti. Původních 175 km bylo tak navýšeno na konečných 199 km. Vliv nese mimo jiné snížená hmotnost nabíjecí soustavy (o 30 kg), tvořená lithium-iontovými bateriemi. Inovace v oblasti technologií přináší i zajímavý systém Carwings, díky kterému můžeme ovládat svůj vůz dálkově pomocí počítače či chytrého telefonu. Volit budeme moci mezi třemi výbavami (Visia, Acenta a Tecna).
Původní prodejní záměry automobilky se nenaplnily. Čísla hovoří jasně. Za dva roky bylo v japonské Oppamě vyrobeno cca 50 000 vozů, evropské prodeje hlásí 5 210 kusů z plánovaných 9 000. Automobil roku 2011 si tak nese pro rok 2013 velký otazník.
Nissan věří, že notná vylepšení a přemístění výroby z výše zmiňované japonské továrny, přinesou obrat v prodejích a celkové oblibě vozu. Ta je dosti nechvalná, především pak v USA.
Výrobní portfolio britské továrny Sunderland se tak obohatí o další model. K stávajícímu Qashqai, Juku a Notu přibude malý hatchback.
Cena zatím nebyla stanovena. Zlevnění o 3 000 eur není konečné, nový vůz má v budoucnu vyjít ještě výhodněji.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?