Takto nazval současný prezident - Luca di Montezemolo novinku věhlasné italské automobilky. Zaslouží si dané přízvisko?
Nejprve si připomeňme nedávnou historii. Nové LaFerrari přichází po světově úspěšném Enzu. Vůz, obecně označovaný dle zakladatele společnosti, se stává na počátku výroby roku 2003 jedním z nejvýkonnějších vozů současnosti. Inovační technologie?Jasný krok vpřed. Automobil je poháněn hybridním systémem HY-KERS - zážehovým dvanáctiválcem a elektromotorem. Ty dávají dohromady opravdu neuvěřitelný výkon 950 koňských sil! Samotný 6,3 litrový spalovací motor dává 789 koní při 8 000 ot/min. Plně vytočený motor pak 9 250 ot/min., elektropohon solidních 161 koní.LaFerrari – nejrychlejší model značky. Zrychlení z 0-100 km za necelé 3 vteřiny, 0-200 km během 7 sekund a finálních 300 km/hod. zvládne pod 15 sekund. Ano, o 2 vteřiny lepší čas než McLaren P1.Zajímavé je i využití rekuperace brzdné energie – informace, která jistě potěší každého milovníka přírody. Již žádné potupné přešlapování u dobíjecí stanice, zdlouhavé a trýznivé. Energie uvolněná sešlápnutím brzdového pedálu dostačuje, stejně jako vynikající 7–stupňová dvouspojková převodovka. Jediná výtka – elektromotor dopomůže svému kolegovi v hávu při rychlosti nad 10 km/hod.Pevná přední sedadla, plně stavitelný volant, háv inspirován vozy F1 – nová ikona černého koně na kanárkovém luté dnes již ve 3D. Pospěšte si, série čítá pouhých 499 kusů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?