Nejprve si připomeňme nedávnou historii. Nové LaFerrari přichází po světově úspěšném Enzu. Vůz, obecně označovaný dle zakladatele společnosti, se stává na počátku výroby roku 2003 jedním z nejvýkonnějších vozů současnosti. Inovační technologie?
Jasný krok vpřed. Automobil je poháněn hybridním systémem HY-KERS - zážehovým dvanáctiválcem a elektromotorem. Ty dávají dohromady opravdu neuvěřitelný výkon 950 koňských sil! Samotný 6,3 litrový spalovací motor dává 789 koní při 8 000 ot/min. Plně vytočený motor pak 9 250 ot/min., elektropohon solidních 161 koní.
LaFerrari – nejrychlejší model značky. Zrychlení z 0-100 km za necelé 3 vteřiny, 0-200 km během 7 sekund a finálních 300 km/hod. zvládne pod 15 sekund. Ano, o 2 vteřiny lepší čas než McLaren P1.
Zajímavé je i využití rekuperace brzdné energie – informace, která jistě potěší každého milovníka přírody. Již žádné potupné přešlapování u dobíjecí stanice, zdlouhavé a trýznivé. Energie uvolněná sešlápnutím brzdového pedálu dostačuje, stejně jako vynikající 7–stupňová dvouspojková převodovka. Jediná výtka – elektromotor dopomůže svému kolegovi v hávu při rychlosti nad 10 km/hod.
Pevná přední sedadla, plně stavitelný volant, háv inspirován vozy F1 – nová ikona černého koně na kanárkovém luté dnes již ve 3D. Pospěšte si, série čítá pouhých 499 kusů.
Komerční sdělení