Takto nazval současný prezident - Luca di Montezemolo novinku věhlasné italské automobilky. Zaslouží si dané přízvisko?
Nejprve si připomeňme nedávnou historii. Nové LaFerrari přichází po světově úspěšném Enzu. Vůz, obecně označovaný dle zakladatele společnosti, se stává na počátku výroby roku 2003 jedním z nejvýkonnějších vozů současnosti. Inovační technologie?Jasný krok vpřed. Automobil je poháněn hybridním systémem HY-KERS - zážehovým dvanáctiválcem a elektromotorem. Ty dávají dohromady opravdu neuvěřitelný výkon 950 koňských sil! Samotný 6,3 litrový spalovací motor dává 789 koní při 8 000 ot/min. Plně vytočený motor pak 9 250 ot/min., elektropohon solidních 161 koní.LaFerrari – nejrychlejší model značky. Zrychlení z 0-100 km za necelé 3 vteřiny, 0-200 km během 7 sekund a finálních 300 km/hod. zvládne pod 15 sekund. Ano, o 2 vteřiny lepší čas než McLaren P1.Zajímavé je i využití rekuperace brzdné energie – informace, která jistě potěší každého milovníka přírody. Již žádné potupné přešlapování u dobíjecí stanice, zdlouhavé a trýznivé. Energie uvolněná sešlápnutím brzdového pedálu dostačuje, stejně jako vynikající 7–stupňová dvouspojková převodovka. Jediná výtka – elektromotor dopomůže svému kolegovi v hávu při rychlosti nad 10 km/hod.Pevná přední sedadla, plně stavitelný volant, háv inspirován vozy F1 – nová ikona černého koně na kanárkovém luté dnes již ve 3D. Pospěšte si, série čítá pouhých 499 kusů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.