Takto nazval současný prezident - Luca di Montezemolo novinku věhlasné italské automobilky. Zaslouží si dané přízvisko?
Nejprve si připomeňme nedávnou historii. Nové LaFerrari přichází po světově úspěšném Enzu. Vůz, obecně označovaný dle zakladatele společnosti, se stává na počátku výroby roku 2003 jedním z nejvýkonnějších vozů současnosti. Inovační technologie?Jasný krok vpřed. Automobil je poháněn hybridním systémem HY-KERS - zážehovým dvanáctiválcem a elektromotorem. Ty dávají dohromady opravdu neuvěřitelný výkon 950 koňských sil! Samotný 6,3 litrový spalovací motor dává 789 koní při 8 000 ot/min. Plně vytočený motor pak 9 250 ot/min., elektropohon solidních 161 koní.LaFerrari – nejrychlejší model značky. Zrychlení z 0-100 km za necelé 3 vteřiny, 0-200 km během 7 sekund a finálních 300 km/hod. zvládne pod 15 sekund. Ano, o 2 vteřiny lepší čas než McLaren P1.Zajímavé je i využití rekuperace brzdné energie – informace, která jistě potěší každého milovníka přírody. Již žádné potupné přešlapování u dobíjecí stanice, zdlouhavé a trýznivé. Energie uvolněná sešlápnutím brzdového pedálu dostačuje, stejně jako vynikající 7–stupňová dvouspojková převodovka. Jediná výtka – elektromotor dopomůže svému kolegovi v hávu při rychlosti nad 10 km/hod.Pevná přední sedadla, plně stavitelný volant, háv inspirován vozy F1 – nová ikona černého koně na kanárkovém luté dnes již ve 3D. Pospěšte si, série čítá pouhých 499 kusů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.