Mazda 5 prichádza po tekmer dvoch rokoch s decentným omladením a lepšou výbavou.
Japonské MPV Mazda 5 prichádza začiatkom roka s decentnými zmenami, ktoré jej pomôžu udržať krok s pribúdajúcou konkurenciou. MPV od Mazdy nie je na trhu príliš dlho, preto sa modernizácia zaobišla bez dizajnových retuší v exteriéri, zmeny sa zamerali skôr na výbavu a interiér.
Faceliftovanú Mazdu 5 by ste od pôvodnej navonok nerozoznali, detailisti si ale všimnú ukazovatele smeru v spätných zrkadlách z LED diód, prípadne chrómovanú koncovku výfuku.
Do výbavy pribudli elektricky sklápateľné spätné zrkadlá, aktivácia smerových svetiel konečne dostala takzvaný „trojblik“. Nič nové pod slnkom nie je ani vnútorné spätné zrkadlo so samočinným zatmavovaním, v Mazde 5 však doteraz absentovalo. Do sériovej výbavy sa dostal aj USB vstup na prehrávanie hudby. Negatívnou zmenou je fakt, že v batožinovom priestore už nenájdete rezervné koleso, ale len sadu na lepenie defektov (kvôli úspore hmotnosti). Interiér dostal nové poťahové materiály sedadiel, stredová konzola môže byť v prevedení s čiernym klavírnym lakom a vstavanou navigáciou.
Pod kapotou sa neudiali žiadne zmeny, v ponuke budú benzínové motorizácie 1,8 MZR (85 kW/115 k) a 2,0 MZR (110 kW/150 k). Naftové motory zastupuje štvorvalec 1,6 MZ-CD (85 kW/115 k).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?