Mazda 5 prichádza po tekmer dvoch rokoch s decentným omladením a lepšou výbavou.
Japonské MPV Mazda 5 prichádza začiatkom roka s decentnými zmenami, ktoré jej pomôžu udržať krok s pribúdajúcou konkurenciou. MPV od Mazdy nie je na trhu príliš dlho, preto sa modernizácia zaobišla bez dizajnových retuší v exteriéri, zmeny sa zamerali skôr na výbavu a interiér.
Faceliftovanú Mazdu 5 by ste od pôvodnej navonok nerozoznali, detailisti si ale všimnú ukazovatele smeru v spätných zrkadlách z LED diód, prípadne chrómovanú koncovku výfuku.
Do výbavy pribudli elektricky sklápateľné spätné zrkadlá, aktivácia smerových svetiel konečne dostala takzvaný „trojblik“. Nič nové pod slnkom nie je ani vnútorné spätné zrkadlo so samočinným zatmavovaním, v Mazde 5 však doteraz absentovalo. Do sériovej výbavy sa dostal aj USB vstup na prehrávanie hudby. Negatívnou zmenou je fakt, že v batožinovom priestore už nenájdete rezervné koleso, ale len sadu na lepenie defektov (kvôli úspore hmotnosti). Interiér dostal nové poťahové materiály sedadiel, stredová konzola môže byť v prevedení s čiernym klavírnym lakom a vstavanou navigáciou.
Pod kapotou sa neudiali žiadne zmeny, v ponuke budú benzínové motorizácie 1,8 MZR (85 kW/115 k) a 2,0 MZR (110 kW/150 k). Naftové motory zastupuje štvorvalec 1,6 MZ-CD (85 kW/115 k).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.