Mazda 5 prichádza po tekmer dvoch rokoch s decentným omladením a lepšou výbavou.
Japonské MPV Mazda 5 prichádza začiatkom roka s decentnými zmenami, ktoré jej pomôžu udržať krok s pribúdajúcou konkurenciou. MPV od Mazdy nie je na trhu príliš dlho, preto sa modernizácia zaobišla bez dizajnových retuší v exteriéri, zmeny sa zamerali skôr na výbavu a interiér.
Faceliftovanú Mazdu 5 by ste od pôvodnej navonok nerozoznali, detailisti si ale všimnú ukazovatele smeru v spätných zrkadlách z LED diód, prípadne chrómovanú koncovku výfuku.
Do výbavy pribudli elektricky sklápateľné spätné zrkadlá, aktivácia smerových svetiel konečne dostala takzvaný „trojblik“. Nič nové pod slnkom nie je ani vnútorné spätné zrkadlo so samočinným zatmavovaním, v Mazde 5 však doteraz absentovalo. Do sériovej výbavy sa dostal aj USB vstup na prehrávanie hudby. Negatívnou zmenou je fakt, že v batožinovom priestore už nenájdete rezervné koleso, ale len sadu na lepenie defektov (kvôli úspore hmotnosti). Interiér dostal nové poťahové materiály sedadiel, stredová konzola môže byť v prevedení s čiernym klavírnym lakom a vstavanou navigáciou.
Pod kapotou sa neudiali žiadne zmeny, v ponuke budú benzínové motorizácie 1,8 MZR (85 kW/115 k) a 2,0 MZR (110 kW/150 k). Naftové motory zastupuje štvorvalec 1,6 MZ-CD (85 kW/115 k).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.