Automobilka BMW dnes prekvapila prvými oficiálnymi fotografiami konceptu športového kupé strednej triedy.
Nemecká automobilka BMW dnes uvoľnila rozsiahlu fotogalériu nového kupé strednej triedy s označením Concept 4 Series Coupe. V skutočnosti pôjde o nástupcu aktuálneho BMW 3 Coupe, ktorého nástupca dostane marketingovo odlišné meno. Aktuálne najnovšia generácia BMW 3 ponúkne základ novému kupé, dizajn tejto dvojice však bude odlišný, alebo ak chcete, samostatný.
Je potrebné podotknúť, že ako sme u konceptov BMW zvyknutí, sériová novinka sa zrejme od konceptu nebude príliš odlišovať, maximálne v detailoch. Aktuálnu „trojku“ pripomína pohľad na prednú masku a svetlomety konceptu, predný nárazník je však agresívnejšie tvarovaný a svetlomety sú „vyskladané“ z LED diód. To isté platí vzadu – koncové svetlomety majú podobné tvary, trochu odlišnú grafiku, ale nárazník je prepracovaný.
Interiér vychádza z „trojkovej“ rady BMW, pri koncepte je však celý čalúnený v koži. V sériovom prevedení teda môžeme očakávať množstvo kombinácií vzorov a farieb čalúnenia sedadiel a prístrojovej dosky.
Pokiaľ ide o motorizácie BMW Concept 4 Series Coupe, automobilka nezverejnila žiadne informácie. Novinka bude mať oproti predchodcovi (rad 3 Coupe) väčšiu šírku, a to 1826 mm (+44 mm) a rázvor náprav 2810 mm (+50 mm). Výška bude menšia o 16 mm.
BMW predstaví svoj nový dynamický koncept na autosalóne v Detroite začiatkom budúceho roka.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.