Většina z nás si značku Yamaha spojuje výrobou motocyklů, lodních motorů a hudebních nástrojů.
V devadesátých letech minulého století, ale Yamaha zkoušela také postavit vlastní supersport s vidlicovým dvanáctiválcem. Projekt s označením OX9911 byl však ukončen, protože se v té době Japonsko dostalo do finanční krize. Yamaha tak stihla vytvořit pouze tři funkční prototypy.
Yamaha své bohaté zkušenosti s vývojem motorů nabídla k dispozici také několika automobilkám a pomohla jim s novými motory. V minulosti to byl například motor pro první opravdový japonský sporťák Toyota 2000GT. Pro nás pravděpodobně nejznámější plody spolupráce s Yamahou představuje motor 1,7l z Fordu Puma, nebo vidlicový osmiválec 4,4l používaný značkou Volvo v modelech S80 a XC90.
Španěl Albert Roselló by rád dotáhl myšlenku na dvanáctiválcový supersport značky Yamaha do zdárného konce a proto nyní navrhl koncept s názvem Yamaha R Car. Ten, podle svého stvořitele, představuje "supersportovní vůz z duší superbiku".
Kromě výrazného designu, který z některých úhlů připomíná vozy značky Lamborghini, by měl R Car přinést také výjimečnou dynamiku. Motor s výkonem přes 900 koní v kombinaci s váhou pod 1100 kg je prozatím pouze přáním designerů, pokud by se však tuto vizi podařilo dotáhnout do reality, tak bychom se dočkali jednoho z nejrychlejších vozů současnosti. Zda Yamaha vyslechne přání svých příznivců, se ukáže v následujících letech.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.