Většina z nás si značku Yamaha spojuje výrobou motocyklů, lodních motorů a hudebních nástrojů.
V devadesátých letech minulého století, ale Yamaha zkoušela také postavit vlastní supersport s vidlicovým dvanáctiválcem. Projekt s označením OX9911 byl však ukončen, protože se v té době Japonsko dostalo do finanční krize. Yamaha tak stihla vytvořit pouze tři funkční prototypy.
Yamaha své bohaté zkušenosti s vývojem motorů nabídla k dispozici také několika automobilkám a pomohla jim s novými motory. V minulosti to byl například motor pro první opravdový japonský sporťák Toyota 2000GT. Pro nás pravděpodobně nejznámější plody spolupráce s Yamahou představuje motor 1,7l z Fordu Puma, nebo vidlicový osmiválec 4,4l používaný značkou Volvo v modelech S80 a XC90.
Španěl Albert Roselló by rád dotáhl myšlenku na dvanáctiválcový supersport značky Yamaha do zdárného konce a proto nyní navrhl koncept s názvem Yamaha R Car. Ten, podle svého stvořitele, představuje "supersportovní vůz z duší superbiku".
Kromě výrazného designu, který z některých úhlů připomíná vozy značky Lamborghini, by měl R Car přinést také výjimečnou dynamiku. Motor s výkonem přes 900 koní v kombinaci s váhou pod 1100 kg je prozatím pouze přáním designerů, pokud by se však tuto vizi podařilo dotáhnout do reality, tak bychom se dočkali jednoho z nejrychlejších vozů současnosti. Zda Yamaha vyslechne přání svých příznivců, se ukáže v následujících letech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.