Většina z nás si značku Yamaha spojuje výrobou motocyklů, lodních motorů a hudebních nástrojů.
V devadesátých letech minulého století, ale Yamaha zkoušela také postavit vlastní supersport s vidlicovým dvanáctiválcem. Projekt s označením OX9911 byl však ukončen, protože se v té době Japonsko dostalo do finanční krize. Yamaha tak stihla vytvořit pouze tři funkční prototypy.
Yamaha své bohaté zkušenosti s vývojem motorů nabídla k dispozici také několika automobilkám a pomohla jim s novými motory. V minulosti to byl například motor pro první opravdový japonský sporťák Toyota 2000GT. Pro nás pravděpodobně nejznámější plody spolupráce s Yamahou představuje motor 1,7l z Fordu Puma, nebo vidlicový osmiválec 4,4l používaný značkou Volvo v modelech S80 a XC90.
Španěl Albert Roselló by rád dotáhl myšlenku na dvanáctiválcový supersport značky Yamaha do zdárného konce a proto nyní navrhl koncept s názvem Yamaha R Car. Ten, podle svého stvořitele, představuje "supersportovní vůz z duší superbiku".
Kromě výrazného designu, který z některých úhlů připomíná vozy značky Lamborghini, by měl R Car přinést také výjimečnou dynamiku. Motor s výkonem přes 900 koní v kombinaci s váhou pod 1100 kg je prozatím pouze přáním designerů, pokud by se však tuto vizi podařilo dotáhnout do reality, tak bychom se dočkali jednoho z nejrychlejších vozů současnosti. Zda Yamaha vyslechne přání svých příznivců, se ukáže v následujících letech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.