ZILy byly základem diplomatických a vysokých politických garáží za dob hluboké totality. Samotná továrna však po pádu Sovětského svazu nezanikla.
Automobilka ZIL po pádu Sovětského svazu nejen že nezanikla, ale dokonce si zachovala také program na výrobu limuzín. Drtivá většina výroby je směřována do oblasti nákladních vozů, avšak na zakázku a v počtech naprosto minimálních automobilka nadále vyrábí také své velké limuzíny.
Realita je však taková, že svými vlastnostmi, zejména pak spolehlivostí, se nemohou ruské vozy rovnat konkurenci ze západu. I proto přesedlali již od 90. let ruští prezidenti na německé limuzíny Mercedes Pulmann.
Oproti Pullanům by měl být nový ZIL prostornější a luxusnější. A především původem z Ruska. Pod kapotou by měl ševelit osmiválcový motor o objemu 7,7 litru a výkonu 400 koní. Ten má majestátní vůz rozpohybovat až na rychlost 200 km/h.
Celá limuzína je přitom pancéřovaná tak, aby byl prezident v bezpečí i před případným útokem. Hmotnost díky tomu přesahuje hodnotu 3,5 tuny.
Takto inovovaná limuzína bude k dispozici také veřejnosti a to za cenu kolem jednoho milionu euro.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.