ZILy byly základem diplomatických a vysokých politických garáží za dob hluboké totality. Samotná továrna však po pádu Sovětského svazu nezanikla.
Automobilka ZIL po pádu Sovětského svazu nejen že nezanikla, ale dokonce si zachovala také program na výrobu limuzín. Drtivá většina výroby je směřována do oblasti nákladních vozů, avšak na zakázku a v počtech naprosto minimálních automobilka nadále vyrábí také své velké limuzíny.
Realita je však taková, že svými vlastnostmi, zejména pak spolehlivostí, se nemohou ruské vozy rovnat konkurenci ze západu. I proto přesedlali již od 90. let ruští prezidenti na německé limuzíny Mercedes Pulmann.
Oproti Pullanům by měl být nový ZIL prostornější a luxusnější. A především původem z Ruska. Pod kapotou by měl ševelit osmiválcový motor o objemu 7,7 litru a výkonu 400 koní. Ten má majestátní vůz rozpohybovat až na rychlost 200 km/h.
Celá limuzína je přitom pancéřovaná tak, aby byl prezident v bezpečí i před případným útokem. Hmotnost díky tomu přesahuje hodnotu 3,5 tuny.
Takto inovovaná limuzína bude k dispozici také veřejnosti a to za cenu kolem jednoho milionu euro.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?