ZILy byly základem diplomatických a vysokých politických garáží za dob hluboké totality. Samotná továrna však po pádu Sovětského svazu nezanikla.
Automobilka ZIL po pádu Sovětského svazu nejen že nezanikla, ale dokonce si zachovala také program na výrobu limuzín. Drtivá většina výroby je směřována do oblasti nákladních vozů, avšak na zakázku a v počtech naprosto minimálních automobilka nadále vyrábí také své velké limuzíny.
Realita je však taková, že svými vlastnostmi, zejména pak spolehlivostí, se nemohou ruské vozy rovnat konkurenci ze západu. I proto přesedlali již od 90. let ruští prezidenti na německé limuzíny Mercedes Pulmann.
Oproti Pullanům by měl být nový ZIL prostornější a luxusnější. A především původem z Ruska. Pod kapotou by měl ševelit osmiválcový motor o objemu 7,7 litru a výkonu 400 koní. Ten má majestátní vůz rozpohybovat až na rychlost 200 km/h.
Celá limuzína je přitom pancéřovaná tak, aby byl prezident v bezpečí i před případným útokem. Hmotnost díky tomu přesahuje hodnotu 3,5 tuny.
Takto inovovaná limuzína bude k dispozici také veřejnosti a to za cenu kolem jednoho milionu euro.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.