Donedávna byl benzín jediným přípustným palivem pro závodní vozy. V roce 2006 toto pravidlo prolomilo Audi, se svým R10 TDI, které vyhrálo slavný závod v Le Mans. Na jeho úspěch navázal Peugeot s modelem 908 HDi.
Na letošní čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans padlo další tabu, protože Audi a Toyota nasadily vozy s hybridním pohonem a doslova převálcovali všechny své soupeře. Audi s modelem R18 e-tron obsadilo všechny místa na stupních vítězů. Toyota zůstala na místě čtvrtém.Nyní FIA oznámila, že se dohodla s FEH (Formula E Holdings) - konsorciem mezinárodních investorů, jejichž cílem je vytvořit šampionát elektrických vozů.Nová závodní série, prozatím nazvaná Formula E by se měla představit v roce 2013 v rámci předváděcích akcí v ulicích velkých měst. Šampionát by měl být vytvořen pro 10 týmů a 20 jezdců a začne na okruhu v Rio De Janeiru v roce 2014.Jean Todt, prezident FIA prohlásil: "Předváděcí akce nové závodní série v ulicích měst by měla pomoct přilákat nové publikum. Nová série by měla přinést jak zábavu pro diváky, ale také ukázat, že mezi základní strategie FIA patří omezování emisního znečištění."FEH, které je řízeno Španělským miliardářem Enrique Banuelosem již vyvinulo prototyp nazvaný Formule EF 01, který je podle slov FIA použitelný pro všechny týmy, které by se chtěli účastnit série závodů.Tým Drayson Racing Technologies, vlastněný britským businessmanem, příležitostným závodníkem Lorde Paulem Draysonem, pracoval poslední dva roky na vývoji elektrického závodního vozu B12/69 LMP. Společnost Lorda Drysona také působí jako poradce pro FEH. Podle jeho slov je tato závodní série ideální příležitost jak změnit úhel pohledu lidí na elektrické vozy. "Lidé si pod pojmem elektromobil představí něco pomalého a nudného. My však ukážeme, že pro elektromobily není problém zrychlit na stokilometrovou rychlost pod 3 vteřiny a jet přes 320 km/h."Drayson dále věří, že série pomůže k vývoji budoucích elektromobilů. Automobilový sport byl vždy v čele vývoje technologii. Spousta věcí, které dnes ve svých vozech máme, vznikla v rámci vývoje lepšího a rychlejšího závodního automobilu. Dokonce i taková samozřejmost, jako je zpětné zrcátko, se nejdříve objevilo v závodech.
Závody elektromobilů však budou mít svá specifika. Vzhledem k současné kapacitě baterií je například jasné, že se vrátíme zpět k zastávkám v boxech pro doplnění "paliva". Pouze v tomto případě buď dojde k výměně baterií (pokud to bude technicky možné v krátekém časovém úseku), případně řidič přesedne do jiného vozu.Stále však zůstává otázka, zda budou závody stále tak zajímavé, když přijdou o jeden ze svých hlavních taháků - zvuk motorů závodních vozů. Osobně si nedovedu představit, že bych na závodech místo burácení mnohaset koňových monster slyšel pouze "tramvajové" hučení elektromotorů a kvílení pneumatik. Užívejme si proto závodů v současné podobě, dokud je to jen možné.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.