Výtvor britské automobilky Trident se od podobných malosériových vozů liší jednou zásadní věcí. Tím je motor, který Iceni dostalo pod svou "žebrovanou" kapotu. Automobilky zabrousila do skladů GM a vybrala z něj vidlicový osmiválec s objemem 6,6 litru, který ovšem spaluje naftu.
Srdcem vozu je vidlicový osmiválec s objemem 6,6 litru, pocházející z obřího pickupu vyráběného GM. Osmiválec je schopný spalovat nejen klasickou naftu, ale také bio naftu, palmový olej a olej ze lněných semínek. Podle automobilky Trident dosahuje nejvyššího výkonu 430 koní a 1287 Nm. Pokud by to snad někomu přišlo málo, tak automobilky nabízí i výkonnější verzi disponující výkonem 660 koní a točivým momentem masivních 1422 Nm.
Podle britské automobilky je vůz schopný akcelerovat na stokilometrovou rychlost za 3,7 sekundy a dosáhně maximální rychlosti 320 km/h.
Stejně impozantní jako výkonové parametry jsou také "laboratorní" hodnoty spotřeby vozu. Při konstantní rychlosti 113 km/h se motor převaluje v pouhých 980 ot./min. kde však již disponuje točivým momentem 700 Nm. Při těchto otáčkách vůz spotřebovává pouhých 4,1 l/100 km a vzhledem k velikost nádrže 130 litrů je schopný na jedno natankování urazit až 3200 km. Reálná spotřeba vozu bude samozřejmě podstatně horší, nicméně ve srovnání s podobně výkonnými vozy s benzínovými "mnohoválci" by měl Trident opravdu dosahovat nižší spotřeby.
Svou premiéru by si vůz měl odbýt na autosalónu Privé v Londýnském Syon Parku, který se bude odehrávat od 5 do 7 září. Předpokládaná cena vozu Trident Iceni Grand Tourer by se měla pohybovat kolem hranice £75000 tedy cca 2 200 000Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.