Trident Iceni Grand Tourer - jedinečný ve všech směrech

Pavel Dvořák, 23. srpna 2012, 09:16 Google+

Výtvor britské automobilky Trident se od podobných malosériových vozů liší jednou zásadní věcí. Tím je motor, který Iceni dostalo pod svou "žebrovanou" kapotu. Automobilky zabrousila do skladů GM a vybrala z něj vidlicový osmiválec s objemem 6,6 litru, který ovšem spaluje naftu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
371

| foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

 

Srdcem vozu je vidlicový osmiválec s objemem 6,6 litru, pocházející z obřího pickupu vyráběného GM. Osmiválec je schopný spalovat nejen klasickou naftu, ale také bio naftu, palmový olej a olej ze lněných semínek. Podle automobilky Trident dosahuje nejvyššího výkonu 430 koní a 1287 Nm. Pokud by to snad někomu přišlo málo, tak automobilky nabízí i výkonnější verzi disponující výkonem 660 koní a točivým momentem masivních 1422 Nm.

Podle britské automobilky je vůz schopný akcelerovat na stokilometrovou rychlost za 3,7 sekundy a dosáhně maximální rychlosti 320 km/h.

Stejně impozantní jako výkonové parametry jsou také "laboratorní" hodnoty spotřeby vozu. Při konstantní rychlosti 113 km/h se motor převaluje v pouhých 980 ot./min. kde však již disponuje točivým momentem 700 Nm. Při těchto otáčkách vůz spotřebovává pouhých 4,1 l/100 km a vzhledem k velikost nádrže 130 litrů je schopný na jedno natankování urazit až 3200 km. Reálná spotřeba vozu bude samozřejmě podstatně horší, nicméně ve srovnání s podobně výkonnými vozy s benzínovými "mnohoválci" by měl Trident opravdu dosahovat nižší spotřeby.

Svou premiéru by si vůz měl odbýt na autosalónu Privé v Londýnském Syon Parku, který se bude odehrávat od 5 do 7 září. Předpokládaná cena vozu Trident Iceni Grand Tourer by se měla pohybovat kolem hranice £75000 tedy cca 2 200 000Kč. 


 

Vytisknout

Diskuze: Trident Iceni Grand Tourer - jedinečný ve všech směrech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

F70

Ferrari F70 - australský pohled na italský klenot

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud