Dánský výrobce vyrábí své ultralehké, ručně montované, sportovní vozy již od roku 1978. Svůj poslední výtvor, model D8 GTO vyvíjí Donkervoort spolu s automobilkou Audi.
Model D8 GTO byl představen na loňském ženevském autosalónu. V současné době automobilka dokončila předprodukční testy a sportovní vůz je pomalu připraven k prodeji.
D8 GTO navazuje na slabší D8 GT, představený v roce 2008. Slovo slabší je však relativní pojem, protože D8 GT s výkonem 265 koní zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,6 sekund.
Verze GTO, pod dlouhou přední kapotou ukrývá řadový pětiválec z dílny automobilky Audi. Motor s objemem 2,5 litru, který můžeme znát například z modelu Audi TT RS, je přeplňován turbodmychadlem a nabízí 340 respektive 400 koní.
Slabší model s výkonem 340 koní potřeba k dosažení stokilometrové rychlosti pouhé tři vteřiny. Maximální rychlost vozu činí 255 km/h.
Stejně jako předchozí modely značky Donkervoort, tak i verze GTO bude vyrobena v omezené sérii 25-ti kusů. Pokud se vám vůz líbí, tak máte jednu z posledních příležitostí na jeho koupi, protože 19 vozů je již zarezervováno.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.