Dánský výrobce vyrábí své ultralehké, ručně montované, sportovní vozy již od roku 1978. Svůj poslední výtvor, model D8 GTO vyvíjí Donkervoort spolu s automobilkou Audi.
Model D8 GTO byl představen na loňském ženevském autosalónu. V současné době automobilka dokončila předprodukční testy a sportovní vůz je pomalu připraven k prodeji.
D8 GTO navazuje na slabší D8 GT, představený v roce 2008. Slovo slabší je však relativní pojem, protože D8 GT s výkonem 265 koní zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,6 sekund.
Verze GTO, pod dlouhou přední kapotou ukrývá řadový pětiválec z dílny automobilky Audi. Motor s objemem 2,5 litru, který můžeme znát například z modelu Audi TT RS, je přeplňován turbodmychadlem a nabízí 340 respektive 400 koní.
Slabší model s výkonem 340 koní potřeba k dosažení stokilometrové rychlosti pouhé tři vteřiny. Maximální rychlost vozu činí 255 km/h.
Stejně jako předchozí modely značky Donkervoort, tak i verze GTO bude vyrobena v omezené sérii 25-ti kusů. Pokud se vám vůz líbí, tak máte jednu z posledních příležitostí na jeho koupi, protože 19 vozů je již zarezervováno.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.