Renault modernizuje pohonné jednotky naprieč celou modelovou radou. Teraz prišiel čas aj na Kangoo s novinkou 1,5 dCi 75 Energy a 1,5 dCi 90 Energy.
Francúzsky Renault v poslednom období vykonal modernizáciu svojej motorovej palet y pre viacero modelov. Spomenieme napríklad novinku 1,6 dCi Energy, alebo 1,5 dCi Energy. Druhý spomínaný motor prešiel rovnakými konštrukčnými úpravami, ako novinka 1,6 dCi – dostal nové vstrekovanie, novú konštrukciu turbodúchadla, systém štart&stop, variabilné olejové čerpadlo a nízkotlakový ventil ERG.
Modernizovaný motor 1,5 dCi s vyššie popísanými technickými inováciami aktuálne mieri do rodinno-úžitkového modelu Kangoo v dvoch výkonových verziách, ako 1,5 dCi 75 Energy a 1,5 dCi 90 Energy. Motory dosiahnu maximálny výkon 55 kW/75 k a krútiaci moment 180 Nm, resp. 66 kW/90 k a krútiaci moment 200 Nm.
Konštrukčné zmeny prispeli aj k nižšej normovenej spotrebe paliva, pre obe motory automobilka uvádza spotrebu v kombinovanom cykle len 4,3 l/100 km. Novinkou je aj predĺženie servisného intervalu o 10 tisíc km na 40 tisíc km, alebo na 2 roky podľa toho, čo nastane skôr.
Renault Kangoo s inovovaným motorom 1,5 dCi Energy bude k dispozícii od septembra, a to najprv na francúzskom, neskôr na ostatných európskych automobilových trhoch.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?