Renault modernizuje pohonné jednotky naprieč celou modelovou radou. Teraz prišiel čas aj na Kangoo s novinkou 1,5 dCi 75 Energy a 1,5 dCi 90 Energy.
Francúzsky Renault v poslednom období vykonal modernizáciu svojej motorovej palet y pre viacero modelov. Spomenieme napríklad novinku 1,6 dCi Energy, alebo 1,5 dCi Energy. Druhý spomínaný motor prešiel rovnakými konštrukčnými úpravami, ako novinka 1,6 dCi – dostal nové vstrekovanie, novú konštrukciu turbodúchadla, systém štart&stop, variabilné olejové čerpadlo a nízkotlakový ventil ERG.
Modernizovaný motor 1,5 dCi s vyššie popísanými technickými inováciami aktuálne mieri do rodinno-úžitkového modelu Kangoo v dvoch výkonových verziách, ako 1,5 dCi 75 Energy a 1,5 dCi 90 Energy. Motory dosiahnu maximálny výkon 55 kW/75 k a krútiaci moment 180 Nm, resp. 66 kW/90 k a krútiaci moment 200 Nm.
Konštrukčné zmeny prispeli aj k nižšej normovenej spotrebe paliva, pre obe motory automobilka uvádza spotrebu v kombinovanom cykle len 4,3 l/100 km. Novinkou je aj predĺženie servisného intervalu o 10 tisíc km na 40 tisíc km, alebo na 2 roky podľa toho, čo nastane skôr.
Renault Kangoo s inovovaným motorom 1,5 dCi Energy bude k dispozícii od septembra, a to najprv na francúzskom, neskôr na ostatných európskych automobilových trhoch.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?