Renault modernizuje pohonné jednotky naprieč celou modelovou radou. Teraz prišiel čas aj na Kangoo s novinkou 1,5 dCi 75 Energy a 1,5 dCi 90 Energy.
Francúzsky Renault v poslednom období vykonal modernizáciu svojej motorovej palet y pre viacero modelov. Spomenieme napríklad novinku 1,6 dCi Energy, alebo 1,5 dCi Energy. Druhý spomínaný motor prešiel rovnakými konštrukčnými úpravami, ako novinka 1,6 dCi – dostal nové vstrekovanie, novú konštrukciu turbodúchadla, systém štart&stop, variabilné olejové čerpadlo a nízkotlakový ventil ERG.
Modernizovaný motor 1,5 dCi s vyššie popísanými technickými inováciami aktuálne mieri do rodinno-úžitkového modelu Kangoo v dvoch výkonových verziách, ako 1,5 dCi 75 Energy a 1,5 dCi 90 Energy. Motory dosiahnu maximálny výkon 55 kW/75 k a krútiaci moment 180 Nm, resp. 66 kW/90 k a krútiaci moment 200 Nm.
Konštrukčné zmeny prispeli aj k nižšej normovenej spotrebe paliva, pre obe motory automobilka uvádza spotrebu v kombinovanom cykle len 4,3 l/100 km. Novinkou je aj predĺženie servisného intervalu o 10 tisíc km na 40 tisíc km, alebo na 2 roky podľa toho, čo nastane skôr.
Renault Kangoo s inovovaným motorom 1,5 dCi Energy bude k dispozícii od septembra, a to najprv na francúzskom, neskôr na ostatných európskych automobilových trhoch.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.