Motor roku i 1,6 THP od PSA

Motory
Motory, foto: Archiv AutoRoad.cz
Braňo Porubčan 14. června 2012 13:05
Sdílej:

Toto prestižní ocenění, které uděluje časopis „Engine Technology International“, opět získal v kategorii motorů o objemu 1,4 – 1,8 l benzínový čtyřválec o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním a turbodmychadlem, který byl vyvinut ve spolupráci skupin PSA Peugeot Citroën a BMW Group.

Cena je určena konkrétně pro verzi 200 k, kterou jsou vybaveny modely Peugeot RCZ, 308 CC a 308 GTi a Citroën DS4 a DS5. Motor nabízí výkon 147 kW a točivý moment 275 Nm. Emise CO2 činí u vozů Peugeot RCZ a Citroën DS5 115 g/km.

Benzínový motor 1,6 l Turbo je nejsilnějším z řady motorů o objemu 1,4 l a 1,6 l o výkonech 95 – 200 k. Tato kategorie motorů využívá nejmodernější technologické novinky: přímé vstřikování u verze s turbodmychadlem, proměnlivý zdvih válců, olejové čerpadlo s řízeným průtokem a vodní pumpu pracující jen v nezbytných případech. Výsledkem je úspora paliva a emisí oproti předchozí generaci o přibližně 10 %.

Benzínovými motory o obsahu 1,6 a 1,4 l je vybaveno téměř 75 % všech vozů Peugeot a Citroën. Motor 1,6 l se používá především u vozů Peugeot 308, 3008, 5008, 508 a Citroën C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso a C5, DS3, DS4 a DS5.

Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.