BMW připravilo facelift pro řadu 7

BMW
BMW, foto: Archiv AutoRoad.cz
Pavel Dvořák 25. května 2012 11:43
Sdílej:

Čtyři roky po uvedení nové generace přichází řada 7 s faceliftem. Design modernizovaného modelu se od původní verze příliš neliší, hlavní změny se udály na technice vozu.

Nejviditelnější změnou je zavedení nových čelních světlometů využívající technologii LED. Tradiční "ledvinky" mají nyní 9, místo původních 12-ti žeber. Dále je patrný předělaný přední nárazník a nové boční blinkry.V interiéru modelu pro rok 2013 jsou sedadla s novým designem, HI-FI soustava značky Bang & Olufsen o výkonu 1200 wattů a nový zábavní systém pro zadní sedadla s displejem o velikosti 9,2 palců. V interiéru dále najdeme nový digitální displej místo klasických budíků. Řidič si může přepínat mezi několika módy zobrazení.Největší novinkou pod kapotou modernizované třídy sedm je uvedení dieselového motoru přeplňovaného třemi turbodmychadly a zavedení osmistupňové automatické převodovky jako standard pro všechny modely.Dieselové motory zastupují tři verze třílitrového řadového šestiválce. Nejsilnější je model 750d xDrive s novou, tříturbovou verzí motoru, disponující výkonem 380 koní a 720 Nm. Vlajková loď BMW dosahuje ve verzi 750d obdivuhodných parametrů. Stokilometrové rychlosti vůz dosáhne za 4.9 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na standardních 250 km/h. Průměrná spotřeba vozu činí 6,4 l/100km. Prostřední verze motoru, se dvěma turbodmychadly disponuje ve verzi 740d výkonu 315 koní, nejslabší, jednoturbová verze 730d výkonu 260 koní.Na vrcholu nabídky benzínových motorů stojí model 760i se šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválcem přeplňovaným dvěma turbodmychadly a nejvyšším výkonem 545 koní. Dalším motorem v nabídce je model 750i s posíleným 4,4 litrovým vidlicovým osmiválcem a výkonem 450 koní a 650 Nm. Trojici benzínových motorů doplňuje model 740i s novým třílitrovým šestiválcem přeplňovaným turbodmychadlem a nejvyšším výkonem 320 koní a 450 Nm. Na některých trzích bude nabízena také verze 730i s atmosféricky plněným třílitrovým šestiválcem o výkonu 258 koní a točivém momentu 310 Nm.Poslední motorizací je tzv. ActiveHybrid7. Ten dostal, na místo původního osmiválce z modelu 750i, šestiválec z modelu 740i, zkombinovaný s elektrickým motorem o výkonu 55 koní. Celkový výkon hybridní soustavy je 355 koní a 500 Nm. Stokilometrové rychlosti dosáhne ActiveHybrid7 za 5.7 sekundy. Průměrná spotřeba vozu činí 6.8l/100km. Původní osmiválcová verze ActiveHybridu byla rychlejší (0-100 km/h za 4.9 sekundy) a výkonnější (kombinovaný výkon soustavy 465 koní), ale taký výrazně méně úsporná - 9,9 l/100km.

Témata:
BMW
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.