Čtyři roky po uvedení nové generace přichází řada 7 s faceliftem. Design modernizovaného modelu se od původní verze příliš neliší, hlavní změny se udály na technice vozu.
Nejviditelnější změnou je zavedení nových čelních světlometů využívající technologii LED. Tradiční "ledvinky" mají nyní 9, místo původních 12-ti žeber. Dále je patrný předělaný přední nárazník a nové boční blinkry.V interiéru modelu pro rok 2013 jsou sedadla s novým designem, HI-FI soustava značky Bang & Olufsen o výkonu 1200 wattů a nový zábavní systém pro zadní sedadla s displejem o velikosti 9,2 palců. V interiéru dále najdeme nový digitální displej místo klasických budíků. Řidič si může přepínat mezi několika módy zobrazení.Největší novinkou pod kapotou modernizované třídy sedm je uvedení dieselového motoru přeplňovaného třemi turbodmychadly a zavedení osmistupňové automatické převodovky jako standard pro všechny modely.Dieselové motory zastupují tři verze třílitrového řadového šestiválce. Nejsilnější je model 750d xDrive s novou, tříturbovou verzí motoru, disponující výkonem 380 koní a 720 Nm. Vlajková loď BMW dosahuje ve verzi 750d obdivuhodných parametrů. Stokilometrové rychlosti vůz dosáhne za 4.9 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na standardních 250 km/h. Průměrná spotřeba vozu činí 6,4 l/100km. Prostřední verze motoru, se dvěma turbodmychadly disponuje ve verzi 740d výkonu 315 koní, nejslabší, jednoturbová verze 730d výkonu 260 koní.Na vrcholu nabídky benzínových motorů stojí model 760i se šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválcem přeplňovaným dvěma turbodmychadly a nejvyšším výkonem 545 koní. Dalším motorem v nabídce je model 750i s posíleným 4,4 litrovým vidlicovým osmiválcem a výkonem 450 koní a 650 Nm. Trojici benzínových motorů doplňuje model 740i s novým třílitrovým šestiválcem přeplňovaným turbodmychadlem a nejvyšším výkonem 320 koní a 450 Nm. Na některých trzích bude nabízena také verze 730i s atmosféricky plněným třílitrovým šestiválcem o výkonu 258 koní a točivém momentu 310 Nm.Poslední motorizací je tzv. ActiveHybrid7. Ten dostal, na místo původního osmiválce z modelu 750i, šestiválec z modelu 740i, zkombinovaný s elektrickým motorem o výkonu 55 koní. Celkový výkon hybridní soustavy je 355 koní a 500 Nm. Stokilometrové rychlosti dosáhne ActiveHybrid7 za 5.7 sekundy. Průměrná spotřeba vozu činí 6.8l/100km. Původní osmiválcová verze ActiveHybridu byla rychlejší (0-100 km/h za 4.9 sekundy) a výkonnější (kombinovaný výkon soustavy 465 koní), ale taký výrazně méně úsporná - 9,9 l/100km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.