Že jste o typu ES v nabídce Lexusu ještě neslyšeli? Není se čemu divit, šlo prozatím o model pouze pro americký trh. Dokonce se jedná již o šestou generaci tohoto sedanu, ta se nyní představila na Autoshow v New Yorku.
Podle některých zdrojů by se ale šestý zástupce řady sedanů ES měl dostat poprvé oficiálně i na neamerické trhy. Velikostně a hierarchicky zapadá typ ES mezi modely IS a GS. Ač to Lexus nerad zdůrazňuje jde v podstatě o luxusnější verzi Toyoty Camry. Že nejde o žádného drobečka dokazuje ES délkou karoserie 4895 mm a rozvorem 2819 mm. Zvláštností je, že hierarchicky výše postavený typ GS je oproti ES o 40 mm kratší, v rozvoru jej pak naopak překonává. Původ v Camry pak ES prokazuje pohonem předních kol, GS je zastáncem pohonu kol zadní nápravy. Koncepce podvozku byla u ES svěřena vpředu nápravě McPherson, vzadu víceprkové nápravě.
Do výroby se nový ES dostane ve dvou variantách, benzinové a hybridní. Ta zážehová ES 350 sází na agregát 3,5 l V6 (asi 270 koní) v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou. Hybridní model ES 300h, jež se v řadě ES představí poprvé, kombinuje 2,5 l čtyřválec s elektromotorem. U verze 300h se automobilka pochlubila udáním průměrné spotřeby 5,9 l paliva na 100 km.
Designově je ES pojato velmi obdobně jako větší sourozenec GS. Elegantní linky sedanu potěší nejedno oko. Výrazně nižší cena oproti GS se projeví zejména v interiéru, ten je ale i tak elegantně účelný.
Ani na základní výbavě ES se nespořilo, najdete v ní desítku airbagů, head-up displej nebo asistent jízdy v pruzích. Doobjednat lze třeba špičkovou aparaturu Mark Levinson. Lexus dokonce sebevědomě ES 350 kvalitativně srovnává i s o 15 tisícovek dolarů dražším Mercedesem E 350.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?