Porsche představilo nejsilnější atmosferické SUV Cayenne. Již tradičně se jmenuje Cayenne GTS a nabízí pěkných 420 koní.
Porsche Cayenne se mimo dieselové a hybridní verze prodávalo dosud ve třech variantách - základní třísetkoňová, S o výkonu 400 koní a vrcholná Turbo, která má pod kapotou rovných 500 koní.
Zatímco mezeru mezi základní verzí a modelem S alespoň výkonově vyplňuje hybridní, 380koňová verze, mezi verzemi S a Turbo zeje díra. Tu nyní Porsche vyplňuje nejsportovnější atmosférickou verzí, modelem GTS.
Porsche Cayenne GTS má pod kapotou osmiválec o objemu 4,8 litru, tedy stejný základ jako verze S. S navýšeným výkonem dokáže těžký vůz rozpohybovat z klidu na stovku za 5,7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 261 km/h. Výkonům napomáhá také osmistupňová automatická převodovka.
Upraven byl podvozek, který je nyní sportovnější. Na to, že s terénem se už nepočítá ani náznakem, poukazuje snížení světlé výšky o dva a půl centimetru. Standardem je aktivní řízení odpružení, které Porsche nazývá PASM.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?