Porsche představilo nejsilnější atmosferické SUV Cayenne. Již tradičně se jmenuje Cayenne GTS a nabízí pěkných 420 koní.
Porsche Cayenne se mimo dieselové a hybridní verze prodávalo dosud ve třech variantách - základní třísetkoňová, S o výkonu 400 koní a vrcholná Turbo, která má pod kapotou rovných 500 koní.
Zatímco mezeru mezi základní verzí a modelem S alespoň výkonově vyplňuje hybridní, 380koňová verze, mezi verzemi S a Turbo zeje díra. Tu nyní Porsche vyplňuje nejsportovnější atmosférickou verzí, modelem GTS.
Porsche Cayenne GTS má pod kapotou osmiválec o objemu 4,8 litru, tedy stejný základ jako verze S. S navýšeným výkonem dokáže těžký vůz rozpohybovat z klidu na stovku za 5,7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 261 km/h. Výkonům napomáhá také osmistupňová automatická převodovka.
Upraven byl podvozek, který je nyní sportovnější. Na to, že s terénem se už nepočítá ani náznakem, poukazuje snížení světlé výšky o dva a půl centimetru. Standardem je aktivní řízení odpružení, které Porsche nazývá PASM.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?