Porsche představilo nejsilnější atmosferické SUV Cayenne. Již tradičně se jmenuje Cayenne GTS a nabízí pěkných 420 koní.
Porsche Cayenne se mimo dieselové a hybridní verze prodávalo dosud ve třech variantách - základní třísetkoňová, S o výkonu 400 koní a vrcholná Turbo, která má pod kapotou rovných 500 koní.
Zatímco mezeru mezi základní verzí a modelem S alespoň výkonově vyplňuje hybridní, 380koňová verze, mezi verzemi S a Turbo zeje díra. Tu nyní Porsche vyplňuje nejsportovnější atmosférickou verzí, modelem GTS.
Porsche Cayenne GTS má pod kapotou osmiválec o objemu 4,8 litru, tedy stejný základ jako verze S. S navýšeným výkonem dokáže těžký vůz rozpohybovat z klidu na stovku za 5,7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 261 km/h. Výkonům napomáhá také osmistupňová automatická převodovka.
Upraven byl podvozek, který je nyní sportovnější. Na to, že s terénem se už nepočítá ani náznakem, poukazuje snížení světlé výšky o dva a půl centimetru. Standardem je aktivní řízení odpružení, které Porsche nazývá PASM.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?