Počátek módy crossoverů se datuje do roku 2000 a od té doby přišel téměř každý výrobce s modelem, který by šlo za crossover označit. Fiat se rozhodl vstoupit na trh kompaktních crossoverů s “lehce terénní“ verzí modelu 500.
Nový crossover, který si svou premiéru odbyde příští rok, bude dalším členem v rostoucí rodině Fiatu 500, kde v současnosti najdete modely 500, 500C (kabriolet), 500L (prodloužená čtyřdveřová verze) a 500 Abarth (sportovní verze).
Novinka bude nabízena s trojicí motorů. Benzínovým dvouválcem 0,9 TwinAir a čtyřválcem 1,4 litru, respektive naftovou třináctistovkou MultiJet II. Jednotlivé motory bude možné kombinovat jak s pohonem předních, tak i všech kol. Základ vozu bude vycházet z nedávno představené verze 500L, která využívá komponenty většího modelu Punto.
Nový vůz by se měl vyrábět v turínské továrně automobilky Fiat po boku nového malého SUV značky Jeep. Kompaktní crossover se na trh dostane pravděpodobně v roce 2014.
Automobilka Fiat v současnosti prožívá aktivní období. Její mise na záchranu Chrysleru zdárně pokračuje a snad bude i podobně úspěšný návrat Fiatu na americký trh. Malý crossover by automobilce mohl s „objevováním Ameriky“ pomoct, protože Fiat nabídne vůz, který jiný výrobce na trhu v USA nenabízí. Nejbližší soupeř, Mini Countryman je o třídu větší vůz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.