Druhá generácie obľúbenej Kii Sorento sa po troch rokoch od uvedenia na trh ukázala vo svojej modernizovanej podobe pre americký trh. Facelift priniesol zmenu vizáže prednej časti, nové materiály v interiéri a nový motor GDI pod prednou kapotou.
Faceliftované Sorento sa oproti predchodcovi zbavilo praktického oplastovania spodnej časti karosérie, čím sa ešte viac zaraďuje k mestským typom veľkých SUV. Najviac zmien je badateľných v prednej časti karosérie, svetlomety ostali zachované, denného diódového svietenia sa však Sorento nedočkalo ani po facelifte – aspoň prezentovaná americká verzia.
Novinkou je zmenená maska chladiča, ktorá je teraz menšia v tradičnom duchu automobilky Kia. Zmenil sa aj tvar hmlových svetlometov, ktoré už nie sú okrúhle, v spodnej časti nárazníka sa zväčšil otvor pre nasávanie vzduchu. Fotografiu zadnej časti zatiaľ automobilka nezverejnila, neočakávame tam však žiadne výraznejšie zásahy. Pokiaľ ide o vonkajší dizajn, je možné, že ten sa v prevedení pre Európu a ostatné trhy bude od americkej verzie v detailoch odlišovať.
Interiér ostal takmer nezmenený, všetky ovládače sú na svojom pôvodnom mieste, k dispozícii bude zrejme len iná kombinácia farieb vnútorného čalúnenia. Americké Sorento poháňajú výhradne benzínové motory, a to štvorvalce 2,4 MPI (131 kW/177 k, 229 Nm) a nový priamovstrekový benzínový motor 2,4 GDI s maximálnym výkonom 142 kW/194 k a krútiacim momentom 245 Nm. Vrcholnou motorizáciou v Amerike je motor 3,5 V6 (206 kW/ 280 k, 336 Nm). Všetky motory sú spriahnuté so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, k dispozícii je možnosť voľby pohonu len prednej, alebo oboch náprav za príplatok. Európske Sorento poháňa okrem základného benzínového motora pre americký trh naftový štvorvalec 2,2 CRDi.
Po prezentácii a uvoľnení fotografií nového Sorenta pre Americký trh očakávame v najbližšom čase aj predstavenie faceliftovanej verzie pre Európu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.