Druhá generácie obľúbenej Kii Sorento sa po troch rokoch od uvedenia na trh ukázala vo svojej modernizovanej podobe pre americký trh. Facelift priniesol zmenu vizáže prednej časti, nové materiály v interiéri a nový motor GDI pod prednou kapotou.
Faceliftované Sorento sa oproti predchodcovi zbavilo praktického oplastovania spodnej časti karosérie, čím sa ešte viac zaraďuje k mestským typom veľkých SUV. Najviac zmien je badateľných v prednej časti karosérie, svetlomety ostali zachované, denného diódového svietenia sa však Sorento nedočkalo ani po facelifte – aspoň prezentovaná americká verzia.
Novinkou je zmenená maska chladiča, ktorá je teraz menšia v tradičnom duchu automobilky Kia. Zmenil sa aj tvar hmlových svetlometov, ktoré už nie sú okrúhle, v spodnej časti nárazníka sa zväčšil otvor pre nasávanie vzduchu. Fotografiu zadnej časti zatiaľ automobilka nezverejnila, neočakávame tam však žiadne výraznejšie zásahy. Pokiaľ ide o vonkajší dizajn, je možné, že ten sa v prevedení pre Európu a ostatné trhy bude od americkej verzie v detailoch odlišovať.
Interiér ostal takmer nezmenený, všetky ovládače sú na svojom pôvodnom mieste, k dispozícii bude zrejme len iná kombinácia farieb vnútorného čalúnenia. Americké Sorento poháňajú výhradne benzínové motory, a to štvorvalce 2,4 MPI (131 kW/177 k, 229 Nm) a nový priamovstrekový benzínový motor 2,4 GDI s maximálnym výkonom 142 kW/194 k a krútiacim momentom 245 Nm. Vrcholnou motorizáciou v Amerike je motor 3,5 V6 (206 kW/ 280 k, 336 Nm). Všetky motory sú spriahnuté so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, k dispozícii je možnosť voľby pohonu len prednej, alebo oboch náprav za príplatok. Európske Sorento poháňa okrem základného benzínového motora pre americký trh naftový štvorvalec 2,2 CRDi.
Po prezentácii a uvoľnení fotografií nového Sorenta pre Americký trh očakávame v najbližšom čase aj predstavenie faceliftovanej verzie pre Európu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?