Druhá generácie obľúbenej Kii Sorento sa po troch rokoch od uvedenia na trh ukázala vo svojej modernizovanej podobe pre americký trh. Facelift priniesol zmenu vizáže prednej časti, nové materiály v interiéri a nový motor GDI pod prednou kapotou.
Faceliftované Sorento sa oproti predchodcovi zbavilo praktického oplastovania spodnej časti karosérie, čím sa ešte viac zaraďuje k mestským typom veľkých SUV. Najviac zmien je badateľných v prednej časti karosérie, svetlomety ostali zachované, denného diódového svietenia sa však Sorento nedočkalo ani po facelifte – aspoň prezentovaná americká verzia.
Novinkou je zmenená maska chladiča, ktorá je teraz menšia v tradičnom duchu automobilky Kia. Zmenil sa aj tvar hmlových svetlometov, ktoré už nie sú okrúhle, v spodnej časti nárazníka sa zväčšil otvor pre nasávanie vzduchu. Fotografiu zadnej časti zatiaľ automobilka nezverejnila, neočakávame tam však žiadne výraznejšie zásahy. Pokiaľ ide o vonkajší dizajn, je možné, že ten sa v prevedení pre Európu a ostatné trhy bude od americkej verzie v detailoch odlišovať.
Interiér ostal takmer nezmenený, všetky ovládače sú na svojom pôvodnom mieste, k dispozícii bude zrejme len iná kombinácia farieb vnútorného čalúnenia. Americké Sorento poháňajú výhradne benzínové motory, a to štvorvalce 2,4 MPI (131 kW/177 k, 229 Nm) a nový priamovstrekový benzínový motor 2,4 GDI s maximálnym výkonom 142 kW/194 k a krútiacim momentom 245 Nm. Vrcholnou motorizáciou v Amerike je motor 3,5 V6 (206 kW/ 280 k, 336 Nm). Všetky motory sú spriahnuté so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, k dispozícii je možnosť voľby pohonu len prednej, alebo oboch náprav za príplatok. Európske Sorento poháňa okrem základného benzínového motora pre americký trh naftový štvorvalec 2,2 CRDi.
Po prezentácii a uvoľnení fotografií nového Sorenta pre Americký trh očakávame v najbližšom čase aj predstavenie faceliftovanej verzie pre Európu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.