Druhá generácie obľúbenej Kii Sorento sa po troch rokoch od uvedenia na trh ukázala vo svojej modernizovanej podobe pre americký trh. Facelift priniesol zmenu vizáže prednej časti, nové materiály v interiéri a nový motor GDI pod prednou kapotou.
Faceliftované Sorento sa oproti predchodcovi zbavilo praktického oplastovania spodnej časti karosérie, čím sa ešte viac zaraďuje k mestským typom veľkých SUV. Najviac zmien je badateľných v prednej časti karosérie, svetlomety ostali zachované, denného diódového svietenia sa však Sorento nedočkalo ani po facelifte – aspoň prezentovaná americká verzia.
Novinkou je zmenená maska chladiča, ktorá je teraz menšia v tradičnom duchu automobilky Kia. Zmenil sa aj tvar hmlových svetlometov, ktoré už nie sú okrúhle, v spodnej časti nárazníka sa zväčšil otvor pre nasávanie vzduchu. Fotografiu zadnej časti zatiaľ automobilka nezverejnila, neočakávame tam však žiadne výraznejšie zásahy. Pokiaľ ide o vonkajší dizajn, je možné, že ten sa v prevedení pre Európu a ostatné trhy bude od americkej verzie v detailoch odlišovať.
Interiér ostal takmer nezmenený, všetky ovládače sú na svojom pôvodnom mieste, k dispozícii bude zrejme len iná kombinácia farieb vnútorného čalúnenia. Americké Sorento poháňajú výhradne benzínové motory, a to štvorvalce 2,4 MPI (131 kW/177 k, 229 Nm) a nový priamovstrekový benzínový motor 2,4 GDI s maximálnym výkonom 142 kW/194 k a krútiacim momentom 245 Nm. Vrcholnou motorizáciou v Amerike je motor 3,5 V6 (206 kW/ 280 k, 336 Nm). Všetky motory sú spriahnuté so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, k dispozícii je možnosť voľby pohonu len prednej, alebo oboch náprav za príplatok. Európske Sorento poháňa okrem základného benzínového motora pre americký trh naftový štvorvalec 2,2 CRDi.
Po prezentácii a uvoľnení fotografií nového Sorenta pre Americký trh očakávame v najbližšom čase aj predstavenie faceliftovanej verzie pre Európu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!