Britské Mini si připravilo zajímavý koncept pro březnovou ženevskou autoshow. Nyní trochu poodkrylo karty a oficiálně pustilo na internet jeho snímky.
Jedná se o dodávku v britském stylu nazvanou Clubvan Concept. Technicky vychází z kombíku Clubman. Liší se jen menší plochou zasklení, vyhozením zadních sedaček, úpravami ložného prostoru a nezbytnou dělící mříží oddělující prostor pro posádku od prostoru pro náklad. Zadní dvoukřídlé vertikálně dělené dveře ostatně jakoby již z dodávky pocházeli. Naopak protisměrné boční dveře zvané Clubdoor, tolik zvláštní na modelu Clubman byste na studii dodávky Clubvan hledali marně.
Nemáme zatím žádné ověřené informace a případné sériové produkci. Nejen v Británii by se jistě našla řada drobných živnostníků jenž by takovouto stylovou dodávku nadšeně přivítali.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.