Nissan v Detroitu ukázal koncept nové generace modelu Pathfinder. Od sériové verze se prakticky nebude lišit.
Na skoupých snímcích, které zatím Nissan poskytl, je konečně vidět, jakým způsobem se posunuje design drsného stopaře. Jeho výraz je nyní bližší klasickým SUV, což se shoduje i s novým použitím techniky.
Zatímco stávající Pathfinder používal klasickou karoserii sedící na rámu, novinka využívá samonosné karoserie, která je sice měkčí, ale zároveň výrazně lehčí. Jak díky úspoře hmotnosti, tak i díky novému pohonu se šestiválcem pod kapotou a bezestupňovou převodovkou typu CVT by měla spotřeba klesnout o čtvrtinu.
Prodej ve Spojených státech má začít letos na podzim a lze očekávat, že se vůz ukáže - podobně jako minulá generace - v Evropě. Na více dat a informací si budeme muset počkat právě až na odhalení finální podoby.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?