V přelidněném Japonsku jsou mikrovozy důležitou součástí automobilových výstav. Co nám přivezla Honda do Tokia?
Koncept Micro Commuter je vozem určeným, jak již sám název napovídá, do městských center a aglomerací. Rozměrově se blíží první generaci Smartu, oproti druhé je s délkou 250 cm o téměř 20 cm kratší. Přesto má nabídnout místo pro tři osoby, o jednu více než v případě Smartu.
Přesněji řečeno, pojme jednu osobu plnohodnotně a další dvě se mohou ve voze skrčit. Interiéru dominuje sedačka řidiče umístěná uprostřed, za ní se nahází lavice schopná pojmout další dvě osoby, které však musejí vzhledem k dimenzím odklonit své nohy směrem ke dveřím.
O pohon se nemůže starat nic jiného než elektromotor, jeho výkon je 22 koní a dokáže vůz rozpohybovat na 60 km/h. Dojezd má hodnotu 60 kilometrů.
Prozatím jde samozřejmě jen o koncept, ale vzhledem k problémům s prostorem ve městech je docela možné, že bychom podobný vůz mohli za pár let spatřit i ve výrobě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.