V přelidněném Japonsku jsou mikrovozy důležitou součástí automobilových výstav. Co nám přivezla Honda do Tokia?
Koncept Micro Commuter je vozem určeným, jak již sám název napovídá, do městských center a aglomerací. Rozměrově se blíží první generaci Smartu, oproti druhé je s délkou 250 cm o téměř 20 cm kratší. Přesto má nabídnout místo pro tři osoby, o jednu více než v případě Smartu.
Přesněji řečeno, pojme jednu osobu plnohodnotně a další dvě se mohou ve voze skrčit. Interiéru dominuje sedačka řidiče umístěná uprostřed, za ní se nahází lavice schopná pojmout další dvě osoby, které však musejí vzhledem k dimenzím odklonit své nohy směrem ke dveřím.
O pohon se nemůže starat nic jiného než elektromotor, jeho výkon je 22 koní a dokáže vůz rozpohybovat na 60 km/h. Dojezd má hodnotu 60 kilometrů.
Prozatím jde samozřejmě jen o koncept, ale vzhledem k problémům s prostorem ve městech je docela možné, že bychom podobný vůz mohli za pár let spatřit i ve výrobě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?