V přelidněném Japonsku jsou mikrovozy důležitou součástí automobilových výstav. Co nám přivezla Honda do Tokia?
Koncept Micro Commuter je vozem určeným, jak již sám název napovídá, do městských center a aglomerací. Rozměrově se blíží první generaci Smartu, oproti druhé je s délkou 250 cm o téměř 20 cm kratší. Přesto má nabídnout místo pro tři osoby, o jednu více než v případě Smartu.
Přesněji řečeno, pojme jednu osobu plnohodnotně a další dvě se mohou ve voze skrčit. Interiéru dominuje sedačka řidiče umístěná uprostřed, za ní se nahází lavice schopná pojmout další dvě osoby, které však musejí vzhledem k dimenzím odklonit své nohy směrem ke dveřím.
O pohon se nemůže starat nic jiného než elektromotor, jeho výkon je 22 koní a dokáže vůz rozpohybovat na 60 km/h. Dojezd má hodnotu 60 kilometrů.
Prozatím jde samozřejmě jen o koncept, ale vzhledem k problémům s prostorem ve městech je docela možné, že bychom podobný vůz mohli za pár let spatřit i ve výrobě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?