V přelidněném Japonsku jsou mikrovozy důležitou součástí automobilových výstav. Co nám přivezla Honda do Tokia?
Koncept Micro Commuter je vozem určeným, jak již sám název napovídá, do městských center a aglomerací. Rozměrově se blíží první generaci Smartu, oproti druhé je s délkou 250 cm o téměř 20 cm kratší. Přesto má nabídnout místo pro tři osoby, o jednu více než v případě Smartu.
Přesněji řečeno, pojme jednu osobu plnohodnotně a další dvě se mohou ve voze skrčit. Interiéru dominuje sedačka řidiče umístěná uprostřed, za ní se nahází lavice schopná pojmout další dvě osoby, které však musejí vzhledem k dimenzím odklonit své nohy směrem ke dveřím.
O pohon se nemůže starat nic jiného než elektromotor, jeho výkon je 22 koní a dokáže vůz rozpohybovat na 60 km/h. Dojezd má hodnotu 60 kilometrů.
Prozatím jde samozřejmě jen o koncept, ale vzhledem k problémům s prostorem ve městech je docela možné, že bychom podobný vůz mohli za pár let spatřit i ve výrobě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?