V přelidněném Japonsku jsou mikrovozy důležitou součástí automobilových výstav. Co nám přivezla Honda do Tokia?
Koncept Micro Commuter je vozem určeným, jak již sám název napovídá, do městských center a aglomerací. Rozměrově se blíží první generaci Smartu, oproti druhé je s délkou 250 cm o téměř 20 cm kratší. Přesto má nabídnout místo pro tři osoby, o jednu více než v případě Smartu.
Přesněji řečeno, pojme jednu osobu plnohodnotně a další dvě se mohou ve voze skrčit. Interiéru dominuje sedačka řidiče umístěná uprostřed, za ní se nahází lavice schopná pojmout další dvě osoby, které však musejí vzhledem k dimenzím odklonit své nohy směrem ke dveřím.
O pohon se nemůže starat nic jiného než elektromotor, jeho výkon je 22 koní a dokáže vůz rozpohybovat na 60 km/h. Dojezd má hodnotu 60 kilometrů.
Prozatím jde samozřejmě jen o koncept, ale vzhledem k problémům s prostorem ve městech je docela možné, že bychom podobný vůz mohli za pár let spatřit i ve výrobě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.