Subaru jen několik dní po Toyotě představuje svůj produkt společného vývoje. Jmenuje se BRZ a jde o dvojče Toyota GT 86.
Subaru představilo nový sporťák BRZ, který vznikal společně s jen před pár dny představenou Toyotou GT 86, kterou jsme vám představili v obsáhlém článku zde.
Subaru se od Toyoty mírně liší. Přepracovaná příď i záď usnadní fandům rozpoznávání obou vozů, ačkoliv rozdíly jsou poměrně malé, zejména pak na zádi. Celková silueta se nezměnila a změny se neděly nikde mezi předním a zadním nárazníkem. Zkrátka, jde o dvojčata.
Nic se nezměnilo ani pod kapotou. Dvoulitrový motor je stále naladěn na 200 koní, ačkoliv stále tajně doufáme, že Subaru se pochlapí a jako značka s vysokým sportovním renomé přihodí alespoň pro zájemce i lépe naladěný motor. Zvláště poté co nás naladila konceptem STi v Los Angeles.
Poháněna je přes šestistupňovou manuální či automatickou převodovku a samosvorný diferenciál zadní náprava, což bude mít spolu s velmi slušnou hmotností 1220 kilo jistě dobrý vliv na zábavu za volantem.
Údaje o zrychlení a maximální rychlosti zatím neznáme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.