Subaru jen několik dní po Toyotě představuje svůj produkt společného vývoje. Jmenuje se BRZ a jde o dvojče Toyota GT 86.
Subaru představilo nový sporťák BRZ, který vznikal společně s jen před pár dny představenou Toyotou GT 86, kterou jsme vám představili v obsáhlém článku zde.
Subaru se od Toyoty mírně liší. Přepracovaná příď i záď usnadní fandům rozpoznávání obou vozů, ačkoliv rozdíly jsou poměrně malé, zejména pak na zádi. Celková silueta se nezměnila a změny se neděly nikde mezi předním a zadním nárazníkem. Zkrátka, jde o dvojčata.
Nic se nezměnilo ani pod kapotou. Dvoulitrový motor je stále naladěn na 200 koní, ačkoliv stále tajně doufáme, že Subaru se pochlapí a jako značka s vysokým sportovním renomé přihodí alespoň pro zájemce i lépe naladěný motor. Zvláště poté co nás naladila konceptem STi v Los Angeles.
Poháněna je přes šestistupňovou manuální či automatickou převodovku a samosvorný diferenciál zadní náprava, což bude mít spolu s velmi slušnou hmotností 1220 kilo jistě dobrý vliv na zábavu za volantem.
Údaje o zrychlení a maximální rychlosti zatím neznáme.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?