Škoda představila pro indické zákazníky model Rapid, který má tvořit most mezi Fabií a Octavií (v tamní terminologii Laurou). U nás jej ale nečekejte.
Vysoká poptávka po malých sedanech v nejlidnatější části světa, tedy v Indii, Číně a okolí, přiměla Škodu ke konání. Vyvinula malý sedan vycházející z Pola sedan a částečně také na tamním trhu populárního modelu Fabia a nazvala jej slavným jménem Rapid.
Nový vůz sedí na podvozku určeném pro Polo sedan, které se v Indii taktéž vyrábí a to pod jménem Vento. Podvozek je oproti Fabii prodloužen o 10 cm, což přispívá k celkové délce vozu 439 cm.
Na podvozek Venta je posazena karoserie využívající v maximální možné míře unifikovaných dílů, vepředu z Fabie, na bocích a vzadu potom právě z Venta.
Taktéž interiér ze žádné škodovky neznáme a ani znát nemůžeme. Pochází totiž opět z Venta, stejně jako motory. Ty jsou pod kapotou alespoň prozatím dva. Jedná se o čtyřválcový benzínový agregát 1,6 MPI s výkonem 105 koní a diesel o stejném objemu a výkonu. Oba motory využívají pětistupňové převodovky, benzínový motor je možné objednat také s automatickým šestikvaltem.
Zajímavé je rozdělení výbav. Základní Active totiž obsahuje například centrální zamykání, klimatizaci a elektrické stahování všech oken, avšak nenabízí ani ABS, ani jediný airbag. Tyto "vymoženosti" přicházejí teprve s druhou výbavou.
Novinka se v Indii začne prodávat co nevidět. Do Evropy se však niky nepodívá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.