Vysoká poptávka po malých sedanech v nejlidnatější části světa, tedy v Indii, Číně a okolí, přiměla Škodu ke konání. Vyvinula malý sedan vycházející z Pola sedan a částečně také na tamním trhu populárního modelu Fabia a nazvala jej slavným jménem Rapid.
Nový vůz sedí na podvozku určeném pro Polo sedan, které se v Indii taktéž vyrábí a to pod jménem Vento. Podvozek je oproti Fabii prodloužen o 10 cm, což přispívá k celkové délce vozu 439 cm.
Na podvozek Venta je posazena karoserie využívající v maximální možné míře unifikovaných dílů, vepředu z Fabie, na bocích a vzadu potom právě z Venta.
Taktéž interiér ze žádné škodovky neznáme a ani znát nemůžeme. Pochází totiž opět z Venta, stejně jako motory. Ty jsou pod kapotou alespoň prozatím dva. Jedná se o čtyřválcový benzínový agregát 1,6 MPI s výkonem 105 koní a diesel o stejném objemu a výkonu. Oba motory využívají pětistupňové převodovky, benzínový motor je možné objednat také s automatickým šestikvaltem.
Zajímavé je rozdělení výbav. Základní Active totiž obsahuje například centrální zamykání, klimatizaci a elektrické stahování všech oken, avšak nenabízí ani ABS, ani jediný airbag. Tyto "vymoženosti" přicházejí teprve s druhou výbavou.
Novinka se v Indii začne prodávat co nevidět. Do Evropy se však niky nepodívá.