Škoda představila pro indické zákazníky model Rapid, který má tvořit most mezi Fabií a Octavií (v tamní terminologii Laurou). U nás jej ale nečekejte.
Vysoká poptávka po malých sedanech v nejlidnatější části světa, tedy v Indii, Číně a okolí, přiměla Škodu ke konání. Vyvinula malý sedan vycházející z Pola sedan a částečně také na tamním trhu populárního modelu Fabia a nazvala jej slavným jménem Rapid.
Nový vůz sedí na podvozku určeném pro Polo sedan, které se v Indii taktéž vyrábí a to pod jménem Vento. Podvozek je oproti Fabii prodloužen o 10 cm, což přispívá k celkové délce vozu 439 cm.
Na podvozek Venta je posazena karoserie využívající v maximální možné míře unifikovaných dílů, vepředu z Fabie, na bocích a vzadu potom právě z Venta.
Taktéž interiér ze žádné škodovky neznáme a ani znát nemůžeme. Pochází totiž opět z Venta, stejně jako motory. Ty jsou pod kapotou alespoň prozatím dva. Jedná se o čtyřválcový benzínový agregát 1,6 MPI s výkonem 105 koní a diesel o stejném objemu a výkonu. Oba motory využívají pětistupňové převodovky, benzínový motor je možné objednat také s automatickým šestikvaltem.
Zajímavé je rozdělení výbav. Základní Active totiž obsahuje například centrální zamykání, klimatizaci a elektrické stahování všech oken, avšak nenabízí ani ABS, ani jediný airbag. Tyto "vymoženosti" přicházejí teprve s druhou výbavou.
Novinka se v Indii začne prodávat co nevidět. Do Evropy se však niky nepodívá.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.