Sexy otevřený roadster od Mini je konečně tu. Dvoumístná verze otevřeného vozu se představuje v plné parádě.
Mini kompletuje svoji paletu vozů odvozených od standardního hatchbacku. Mimo klasického čtyřsedadlového hatchbacku a od něj odvozeného kabrioletu se čtyřmi sedadly nově prodává taktéž kupé a roadster, které mají pouze první řadu sedadel, zadní chybí.
Méně praktičnosti je podřízeno snahou o lepší sportovnost malého vozu, lépe jsou rozloženy hmotnosti a vůz může být pevnější díky vzpěře uprostřed. Sedí taktéž o nějaký ten milimetr níže než klasický hatchback.
Roadster se nesnaží proniknout do módního světa kabrioletů s pevnou skládací střechou. Raději používá klasickou plátěnou, která se navíc musí ručně odjišťovat. Není to nejmodernější řešení, ale je účelné. Vidíme také klasické rámy proti převržení, nikoliv moderní vystřelovací.
Roadster dostane kompletní paletu čtyř motorů Mini, tedy včetně dieselu o výkonu 134 koní, ale také třech benzínů s výkonem vrcholícím na 211 koních verze John Cooper Works.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?