Sexy otevřený roadster od Mini je konečně tu. Dvoumístná verze otevřeného vozu se představuje v plné parádě.
Mini kompletuje svoji paletu vozů odvozených od standardního hatchbacku. Mimo klasického čtyřsedadlového hatchbacku a od něj odvozeného kabrioletu se čtyřmi sedadly nově prodává taktéž kupé a roadster, které mají pouze první řadu sedadel, zadní chybí.
Méně praktičnosti je podřízeno snahou o lepší sportovnost malého vozu, lépe jsou rozloženy hmotnosti a vůz může být pevnější díky vzpěře uprostřed. Sedí taktéž o nějaký ten milimetr níže než klasický hatchback.
Roadster se nesnaží proniknout do módního světa kabrioletů s pevnou skládací střechou. Raději používá klasickou plátěnou, která se navíc musí ručně odjišťovat. Není to nejmodernější řešení, ale je účelné. Vidíme také klasické rámy proti převržení, nikoliv moderní vystřelovací.
Roadster dostane kompletní paletu čtyř motorů Mini, tedy včetně dieselu o výkonu 134 koní, ale také třech benzínů s výkonem vrcholícím na 211 koních verze John Cooper Works.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.