Sexy otevřený roadster od Mini je konečně tu. Dvoumístná verze otevřeného vozu se představuje v plné parádě.
Mini kompletuje svoji paletu vozů odvozených od standardního hatchbacku. Mimo klasického čtyřsedadlového hatchbacku a od něj odvozeného kabrioletu se čtyřmi sedadly nově prodává taktéž kupé a roadster, které mají pouze první řadu sedadel, zadní chybí.
Méně praktičnosti je podřízeno snahou o lepší sportovnost malého vozu, lépe jsou rozloženy hmotnosti a vůz může být pevnější díky vzpěře uprostřed. Sedí taktéž o nějaký ten milimetr níže než klasický hatchback.
Roadster se nesnaží proniknout do módního světa kabrioletů s pevnou skládací střechou. Raději používá klasickou plátěnou, která se navíc musí ručně odjišťovat. Není to nejmodernější řešení, ale je účelné. Vidíme také klasické rámy proti převržení, nikoliv moderní vystřelovací.
Roadster dostane kompletní paletu čtyř motorů Mini, tedy včetně dieselu o výkonu 134 koní, ale také třech benzínů s výkonem vrcholícím na 211 koních verze John Cooper Works.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?