Indická Mahindra predstavuje model XUV500

XUV500
XUV500, foto: Mahindra
Braňo Porubčan 29. října 2011 17:10
Sdílej:

Indická automobilka Mahindra prichádza na vybrané trhy so zaujímavou novinkou. Na rozdiel od posledných modelov automobilky ponúka model XUV500 slušnú technologickú úroveň a rozsiahlu komfortnú výbavu.

Indická automobilka Mahindra predstavila nový model z vlastnej dielne s označením XUV500. Ide o veľké 7-miestne SUV, ktoré sa z indického trhu rozšíri do Austrálie, Južnej Ameriky, Ruska a do ďalších krajín. Na českom trhu v ponuke nebude, zrejme sa však bude dať zakúpiť na Slovensku.

Oficiálne rozmery karosérie Mahindry XUV500 nepoznáme, ale automobilka ju postavila voči konkurencii ako Mitsubishi Pajero alebo Toyota Land Cruiser, minimálne pokiaľ ide o rozmery. Tvary karosérie sú veľmi nápadité a vzďaľujú sa od posledných modelov značky. Príliš členitá predná časť s viacnásobne rozdelenou maskou chladiča a predným nárazníkom by však bola veľkým sústom pre náročné oko európanov.

Zaujímavo tvarovaný je aj bočný profil. Netradičné je vykrojenie zadných blatníkov, ktoré zasahuje až do línie bočného skla. Rovnako originálne vyzerajú kľučky dverí. Zadný D stĺpik karosérie, ktorý je prekrytý čiernym plastom, tvorí jednu líniu s koncovými svetlometmi. Nechýbajú ani moderné prvky, predné svetlomety sú vybavené LED diódami pre denné svietenie, vo vyššej výbave aj xenónovými výbojkami. Auto ako celok vyzerá originálne, avšak možno trochu extravagantne.

Interiér Mahindry XUV500 je už umiernenejší a uhladenejší, srší z neho elegancia a pomerne dobrá ergonómia ovládania. Ako sme už spomenuli v úvode článku, interiér ponúka 7 miest pre pasažierov a pridáva slušnú porciu výbavy. Už v tej základnej sú k dispozícii prvky ako ABS, 2 airbagy, klimatizácia, el. ovládanie okien, autorádio s USB vstupom, systém kontroly tlaku pneumatík alebo diódy pre denné svietenie. Vyšší stupeň pridáva napríklad ESP, satelitnú navigáciu, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, xenónové svetlomety, kožené sedadlá ,asistent pre rozjazd a zjazd z kopca alebo parkovaciu kameru.

Pod kapotou modelu XUV500 je ukrytý naftový štvorvalec s objemom 2,2 litra, ktorý produkuje maximálny výkon 103 kW/140 k. Je spriahnutý so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Zákazník si môže vybrať pohon oboch, alebo len jednej nápravy.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.