Indická Mahindra predstavuje model XUV500

XUV500
XUV500, foto: Mahindra
Braňo Porubčan 29. října 2011 17:10
Sdílej:

Indická automobilka Mahindra prichádza na vybrané trhy so zaujímavou novinkou. Na rozdiel od posledných modelov automobilky ponúka model XUV500 slušnú technologickú úroveň a rozsiahlu komfortnú výbavu.

Indická automobilka Mahindra predstavila nový model z vlastnej dielne s označením XUV500. Ide o veľké 7-miestne SUV, ktoré sa z indického trhu rozšíri do Austrálie, Južnej Ameriky, Ruska a do ďalších krajín. Na českom trhu v ponuke nebude, zrejme sa však bude dať zakúpiť na Slovensku.

Oficiálne rozmery karosérie Mahindry XUV500 nepoznáme, ale automobilka ju postavila voči konkurencii ako Mitsubishi Pajero alebo Toyota Land Cruiser, minimálne pokiaľ ide o rozmery. Tvary karosérie sú veľmi nápadité a vzďaľujú sa od posledných modelov značky. Príliš členitá predná časť s viacnásobne rozdelenou maskou chladiča a predným nárazníkom by však bola veľkým sústom pre náročné oko európanov.

Zaujímavo tvarovaný je aj bočný profil. Netradičné je vykrojenie zadných blatníkov, ktoré zasahuje až do línie bočného skla. Rovnako originálne vyzerajú kľučky dverí. Zadný D stĺpik karosérie, ktorý je prekrytý čiernym plastom, tvorí jednu líniu s koncovými svetlometmi. Nechýbajú ani moderné prvky, predné svetlomety sú vybavené LED diódami pre denné svietenie, vo vyššej výbave aj xenónovými výbojkami. Auto ako celok vyzerá originálne, avšak možno trochu extravagantne.

Interiér Mahindry XUV500 je už umiernenejší a uhladenejší, srší z neho elegancia a pomerne dobrá ergonómia ovládania. Ako sme už spomenuli v úvode článku, interiér ponúka 7 miest pre pasažierov a pridáva slušnú porciu výbavy. Už v tej základnej sú k dispozícii prvky ako ABS, 2 airbagy, klimatizácia, el. ovládanie okien, autorádio s USB vstupom, systém kontroly tlaku pneumatík alebo diódy pre denné svietenie. Vyšší stupeň pridáva napríklad ESP, satelitnú navigáciu, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, xenónové svetlomety, kožené sedadlá ,asistent pre rozjazd a zjazd z kopca alebo parkovaciu kameru.

Pod kapotou modelu XUV500 je ukrytý naftový štvorvalec s objemom 2,2 litra, ktorý produkuje maximálny výkon 103 kW/140 k. Je spriahnutý so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Zákazník si môže vybrať pohon oboch, alebo len jednej nápravy.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?