Nekonvenční čtyřmístné kupé RX-8 vyráběné od roku 2003 se chystá do věčných lovišť. Vaz mu paradoxně zlomila jeho největší chlouba - Wankelův motor.
Poté co nebyla Mazda s RX-8 schopna plnit emisní normy, byla nucena jej stáhnout z trhů starého kontinentu. To byla klíčová událost jež uspíšila konec produkce RX-8. Poslední sériově vyráběný model poháněný rotačním Wankelovým motorem tak, snad prozatím, končí.
Aby se Mazda s neortodoxním kupé rozloučila na úrovni, připravila pro japonský trh limitovanou sérii tisícovky kusů pod názvem Spirit R. K dispozici bude od 24.11. v kombinaci s šeststupňovým manuálem nebo s šestistupňovým automatem. Drobných odlišností od "obyčejné" RX-8 bude u "limitky" několik. Vyjede na zlatě lakovaných devatenáctipalcových elektronech specifického designu (automat dostane jen osmnáctipalcové). K dispozici budou tři odstíny karoserie - stříbrná, bílá a černá. Zajímavostí je použití větších brzdových kotoučů s červeně lakovanými třmeny. V interiéru dostanete červeno-černé sedačky od specialisty Recaro.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?