Nekonvenční čtyřmístné kupé RX-8 vyráběné od roku 2003 se chystá do věčných lovišť. Vaz mu paradoxně zlomila jeho největší chlouba - Wankelův motor.
Poté co nebyla Mazda s RX-8 schopna plnit emisní normy, byla nucena jej stáhnout z trhů starého kontinentu. To byla klíčová událost jež uspíšila konec produkce RX-8. Poslední sériově vyráběný model poháněný rotačním Wankelovým motorem tak, snad prozatím, končí.
Aby se Mazda s neortodoxním kupé rozloučila na úrovni, připravila pro japonský trh limitovanou sérii tisícovky kusů pod názvem Spirit R. K dispozici bude od 24.11. v kombinaci s šeststupňovým manuálem nebo s šestistupňovým automatem. Drobných odlišností od "obyčejné" RX-8 bude u "limitky" několik. Vyjede na zlatě lakovaných devatenáctipalcových elektronech specifického designu (automat dostane jen osmnáctipalcové). K dispozici budou tři odstíny karoserie - stříbrná, bílá a černá. Zajímavostí je použití větších brzdových kotoučů s červeně lakovanými třmeny. V interiéru dostanete červeno-černé sedačky od specialisty Recaro.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?