Nevěděli jsme, co od něj čekat, ale nakonec je z toho velmi řádně upravené Porsche Cayenne s mnoha modifikacemi viditelnými i skrytými.
Na autosalonu ve Frankfurtu se představil zatím předprodukční exemplář modelu Hemera. Vzhledem velmi připomíná Porsche Cayenne a podle všeho se na něm i technicky zakládá.
Platforma Cayenne byla pro účely Eterniti, britské firmy, přepracována. Jak, to ovšem nevíme. Úplně nový má být exteriér, na kterém budeme jen těžko hledat původní plech. Co šlo, bylo nahrazeno karbonem.
Pod kapotou trůní vidlicový osmiválec o objemu 4,8 litru, jehož výkon je díky dvěma turbodmychadlům nadopovaný na 628 koní. Odlehčený vůz s navýšeným výkonem se rozjede na téměř 300 km/h, což je v případě luxusních SUV velmi slušná hodnota.
Dodávky začnou již za rok, přičemž cena by se měla pohybovat kolem 4,5 milionu korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?