Japonská Honda uveřejnila oficiální snímky nového Civicu den před jeho premiérou na frankffurtské autoshow.
Jedná se o devátou generaci populárního modelu Hondy v segmentu nižší střední třídy. Po designově revoluční osmé generaci jež debutovala roku 2006 měli zejména v oblasti vnějšího vzhledu konstruktéři těžkou úlohu. Jak se s úkolem poprali nechť každý posoudí dle svého vkusu. Vydali se cestou zachování povedených proporcí. Leckdo může namítat, že jde o pouhý facelift, ale jde o regulérní novou generaci. Zákazníkům bude nabízena pouze v pětidveřovém provedení, třídveřová verze se nejspíše v nabídce Hondy neobjeví.
Z bočního pohledu byly proporce Civicu téměř zachovány, asi nejvíce se na první pohled proměnily zejména světlomety. Ty jsou nyní více zavalitější a masivnější. Ve stejném duchu byla upravena i maska vozu. V interiéru automobilka vsadila na jistotu a oproti předchůdci vizionářský styl potlačila, i když digitální rychloměr v oddělené kapličce použila i v generaci s číslem devět. Podle tvrzení Hondy by měl být interiér vyroben z hodnotnějších materiálů, prostor pro posádku byl zvětšen a měl by být i lépe odhlučněný.
Technické specifikace a další detaily budou uvolněny pravděpodobně během zítřejší premiéry. Prozatím byly publikovány jen parametry inovovaného turbodieselu i-DTEC. Ten z objemu 2,2 litru bude nyní pod kapotou Civicu pracovat s výkonovou špičkou 110 kW, v předcházející generaci to bylo o 6 kW méně. Nahoru poskočila i hodnota kroutícího momentu, ze 340 na 350 N.m.
Civic v deváté generaci určené pro evropské trhy bude vyráběn v briském Swindonu. Do prodeje by se měl dostat na počátku roku 2012.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?