Japonská Honda uveřejnila oficiální snímky nového Civicu den před jeho premiérou na frankffurtské autoshow.
Jedná se o devátou generaci populárního modelu Hondy v segmentu nižší střední třídy. Po designově revoluční osmé generaci jež debutovala roku 2006 měli zejména v oblasti vnějšího vzhledu konstruktéři těžkou úlohu. Jak se s úkolem poprali nechť každý posoudí dle svého vkusu. Vydali se cestou zachování povedených proporcí. Leckdo může namítat, že jde o pouhý facelift, ale jde o regulérní novou generaci. Zákazníkům bude nabízena pouze v pětidveřovém provedení, třídveřová verze se nejspíše v nabídce Hondy neobjeví.
Z bočního pohledu byly proporce Civicu téměř zachovány, asi nejvíce se na první pohled proměnily zejména světlomety. Ty jsou nyní více zavalitější a masivnější. Ve stejném duchu byla upravena i maska vozu. V interiéru automobilka vsadila na jistotu a oproti předchůdci vizionářský styl potlačila, i když digitální rychloměr v oddělené kapličce použila i v generaci s číslem devět. Podle tvrzení Hondy by měl být interiér vyroben z hodnotnějších materiálů, prostor pro posádku byl zvětšen a měl by být i lépe odhlučněný.
Technické specifikace a další detaily budou uvolněny pravděpodobně během zítřejší premiéry. Prozatím byly publikovány jen parametry inovovaného turbodieselu i-DTEC. Ten z objemu 2,2 litru bude nyní pod kapotou Civicu pracovat s výkonovou špičkou 110 kW, v předcházející generaci to bylo o 6 kW méně. Nahoru poskočila i hodnota kroutícího momentu, ze 340 na 350 N.m.
Civic v deváté generaci určené pro evropské trhy bude vyráběn v briském Swindonu. Do prodeje by se měl dostat na počátku roku 2012.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?