Japonská Honda uveřejnila oficiální snímky nového Civicu den před jeho premiérou na frankffurtské autoshow.
Jedná se o devátou generaci populárního modelu Hondy v segmentu nižší střední třídy. Po designově revoluční osmé generaci jež debutovala roku 2006 měli zejména v oblasti vnějšího vzhledu konstruktéři těžkou úlohu. Jak se s úkolem poprali nechť každý posoudí dle svého vkusu. Vydali se cestou zachování povedených proporcí. Leckdo může namítat, že jde o pouhý facelift, ale jde o regulérní novou generaci. Zákazníkům bude nabízena pouze v pětidveřovém provedení, třídveřová verze se nejspíše v nabídce Hondy neobjeví.
Z bočního pohledu byly proporce Civicu téměř zachovány, asi nejvíce se na první pohled proměnily zejména světlomety. Ty jsou nyní více zavalitější a masivnější. Ve stejném duchu byla upravena i maska vozu. V interiéru automobilka vsadila na jistotu a oproti předchůdci vizionářský styl potlačila, i když digitální rychloměr v oddělené kapličce použila i v generaci s číslem devět. Podle tvrzení Hondy by měl být interiér vyroben z hodnotnějších materiálů, prostor pro posádku byl zvětšen a měl by být i lépe odhlučněný.
Technické specifikace a další detaily budou uvolněny pravděpodobně během zítřejší premiéry. Prozatím byly publikovány jen parametry inovovaného turbodieselu i-DTEC. Ten z objemu 2,2 litru bude nyní pod kapotou Civicu pracovat s výkonovou špičkou 110 kW, v předcházející generaci to bylo o 6 kW méně. Nahoru poskočila i hodnota kroutícího momentu, ze 340 na 350 N.m.
Civic v deváté generaci určené pro evropské trhy bude vyráběn v briském Swindonu. Do prodeje by se měl dostat na počátku roku 2012.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.