Japonská Honda uveřejnila oficiální snímky nového Civicu den před jeho premiérou na frankffurtské autoshow.
Jedná se o devátou generaci populárního modelu Hondy v segmentu nižší střední třídy. Po designově revoluční osmé generaci jež debutovala roku 2006 měli zejména v oblasti vnějšího vzhledu konstruktéři těžkou úlohu. Jak se s úkolem poprali nechť každý posoudí dle svého vkusu. Vydali se cestou zachování povedených proporcí. Leckdo může namítat, že jde o pouhý facelift, ale jde o regulérní novou generaci. Zákazníkům bude nabízena pouze v pětidveřovém provedení, třídveřová verze se nejspíše v nabídce Hondy neobjeví.
Z bočního pohledu byly proporce Civicu téměř zachovány, asi nejvíce se na první pohled proměnily zejména světlomety. Ty jsou nyní více zavalitější a masivnější. Ve stejném duchu byla upravena i maska vozu. V interiéru automobilka vsadila na jistotu a oproti předchůdci vizionářský styl potlačila, i když digitální rychloměr v oddělené kapličce použila i v generaci s číslem devět. Podle tvrzení Hondy by měl být interiér vyroben z hodnotnějších materiálů, prostor pro posádku byl zvětšen a měl by být i lépe odhlučněný.
Technické specifikace a další detaily budou uvolněny pravděpodobně během zítřejší premiéry. Prozatím byly publikovány jen parametry inovovaného turbodieselu i-DTEC. Ten z objemu 2,2 litru bude nyní pod kapotou Civicu pracovat s výkonovou špičkou 110 kW, v předcházející generaci to bylo o 6 kW méně. Nahoru poskočila i hodnota kroutícího momentu, ze 340 na 350 N.m.
Civic v deváté generaci určené pro evropské trhy bude vyráběn v briském Swindonu. Do prodeje by se měl dostat na počátku roku 2012.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.