Vývoj nové, již 3. generace Focusu RS byl potvrzen prostřednictvím šéfa Fordu pro malé vozy Gunnara Herrmanna.
Nové RS bude! To rozhodně fanoušky fordových sportovních modelů nenechá chladnými. I když už oddělení Motorsport nestaví soutěžní vozy na bázi Focusu dostane tato typová řada svou sportovní verzi RS. Ta by se mohla v nabídce automobilky objevit již během příštího roku.
RS tak doplní nabídku verzí, tradiční typ ST vyjede s dvousetpadesátikoňovým dvoulitrem EcoBoost pod kapotou.Nové RS by mělo z doposud neupřesněného agregátu generovat výkon v rozmezí 350 až 380 koní. Ty by měly být i nadále posílány na kola přední nápravy. Předchozí generace vyjela s přeplňovaným pětiválcem z vývoje Volva o výkonu 305 koní. Speciální limitka RS500 nabídla koní 350.
Narozdíl oproti předcházející druhé generaci RS, ta nová pravděpodobně vznikne na základě pětidveřového hatchbacku. Vývoj třídveřové varianty by byl dle vyjádření Fordu neekonomický. Díky serveru virtuel-car si lze prohlédnout vizualizaci (na snímku) jak by nové RS mohlo vypadat, tedy pokud si přimyslíme dvojici bočních dveří navíc.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.