Vývoj nové, již 3. generace Focusu RS byl potvrzen prostřednictvím šéfa Fordu pro malé vozy Gunnara Herrmanna.
Nové RS bude! To rozhodně fanoušky fordových sportovních modelů nenechá chladnými. I když už oddělení Motorsport nestaví soutěžní vozy na bázi Focusu dostane tato typová řada svou sportovní verzi RS. Ta by se mohla v nabídce automobilky objevit již během příštího roku.
RS tak doplní nabídku verzí, tradiční typ ST vyjede s dvousetpadesátikoňovým dvoulitrem EcoBoost pod kapotou.Nové RS by mělo z doposud neupřesněného agregátu generovat výkon v rozmezí 350 až 380 koní. Ty by měly být i nadále posílány na kola přední nápravy. Předchozí generace vyjela s přeplňovaným pětiválcem z vývoje Volva o výkonu 305 koní. Speciální limitka RS500 nabídla koní 350.
Narozdíl oproti předcházející druhé generaci RS, ta nová pravděpodobně vznikne na základě pětidveřového hatchbacku. Vývoj třídveřové varianty by byl dle vyjádření Fordu neekonomický. Díky serveru virtuel-car si lze prohlédnout vizualizaci (na snímku) jak by nové RS mohlo vypadat, tedy pokud si přimyslíme dvojici bočních dveří navíc.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?