Mini zveřejnilo sadu oficiálních snímků svého modelu Cooper coupé, tedy kupé odvozeného od standardního hachbacku.
Mini je v tomto počinu poměrně originální. Jeho vozy jsou tradičně ostrými hatchbacky, tentokrát se ovšem střecha vozu náramně přikrčila, zmizela dvě zadní sedadla a celý vůz se proměnil v mnohem sportovnější než dosud. Vzhled podpoří také zadní spoiler, který se automaticky vysune při rychlosti vyšší než 80 km/h.
Mini nabídne tří výkonnostní verze, přičemž pod kapotou bude vždy motor 1,6. Základem bude verze s výkonem 122 koní, tedy Cooper Coupe. Střed bude tvořit Cooper S Coupé s výkonem 181 koní a na vrcholu bude stát John Cooper Works Coupé s výkonem 208 koní. Očekáváme časem také příchod dieselu, ten však zatím nebyl potvrzen. Nejvýkonnější verze bude schopna zrychlit z klidu na stovku za 6,1 sekundy, nejslabší to potrvá 8,3 s. Maximální rychlosti se pohybují v rozmezí 225 a 240 km/h.
Interiér 373 cm dlouhého vozu bude sportovní. Přístrojová deska bude vycházet z klasického Mini, sedačky však budou mít dostatek tvarování pro agresivní jízdu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?