Jednou zo slabín rumunského SUV od Dacie je príliš neosobný interiér. Inžinieri z Rumunska však vypočuli prosby zákazníkov a predstavili inovovaný interiér pre Duster.
Autosalón v Buenos Aires, ktorý prebieha v týchto dňoch, priniesol na tamojší trh novinku – Renault Duster. Novinka však nie je ničím iným, ako modernizovaná verzia Dacie Duster, na tamojšom trhu sa však predáva pod značkou Renault. Medzi najpodstatnejšie zmeny patrí modernizovaný interiér.
Modernizácie interiéru sa Dacia Duster zrejme dočká aj u nás, a to už pri najbližšom facelifte modelu. Podstatnou zmenou je nová stredová konzola s moderným zabudovaným autorádiom a nové členenie vrchnej časti prístrojovej dosky, v ktorej sa teraz nachádza menší odkladací priestor pre drobnosti. Užívateľsky najpríjemnejšou novinkou bude presun ovládačov el. okien zo stredovej konzoly na tradičné miesto vo výplniach dverí. Ovládanie ventilácie ostalo „utopené“ v spodnej časti stredovej konzoly, tá sa však ovláda prostredníctvom nových kruhových ovládačov. Konštruktéri ďalej použili nové tvary ovládacích prvkov výstražných svetiel, vyhrievania zadného okna a uzamykania interiéru zvnútra vozidla.
Pozrite si porovnanie interiéru Dacie Duster a modernizovaného Renaultu Duster.
To, kedy sa takto modernizovaný Duster dostane aj do našich končín, zatiaľ nie je známe. Inovovaný Duster s novým interiérom sa však onedlho bude predávať na ruskom trhu, tam však bude k dispozícii navyše benzínový motor 2,0 16V s maximálnym výkonom 103 kW/140 k. Slabší agregát 1,6 16V (77 kW/105 k) môže byť kombinovaný s automatickou prevodovkou. Pohon 4x4 je vyhradený len pre silnejší benzínový motor.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?