Na výstavě užitkových vozidel v anglickém Birminghamu byly zveřejněny podrobné technické informace pro Ford Ranger MY2012.
Nový Ford Ranger bude prodáván ve více než 180 zemích celého světa, včetně České Republiky. Pro modelový rok 2012 si americká automobilka připravila několik změn oproti minulým rokům.
K dispozici budou tři varianty karoserie (Single cab, Rear access panel cab a Crew cab), dva systémy pohonu (4x4 a 4x2), dvě světlé výšky podvozku a až pět základních verzí.
Co se týče motorizací, evropští a potažmo i čeští zákazníci si budou moci vybírat ze dvou variant. Ta první a slabší je dieselový čtyřválec 2,2 Duratorq TDCi o výkonu 150 koní a s kroutícím momentem 375 Nm. Pokud budete chtít více výkonu, uspokojí vás objemnější jednotka 3,2 Duratorq s výkonem 200 koní a kroutícím momentem 470 Nm.
Průměrná spotřeba u verze 4x2 se slabším motorem by měla dosahovat 7,2 litru na 100 kilometrů. Silnější varianta s pohonem pouze dvou kol si potom řekne v průměru o 8,4l/100 km, s pohonem všech kol 9,6l/100 km. Táhnout budete moci náklad těžký až 3350 kilogramů a na korbu naložíte až 1333 kg. Na výběr bude ze dvou převodovek, jedné manuální a jedné automatické, obě shodně se šesti stupni.
Bohatá je i vnitřní výbava, nechybí boční airbagy, Bluetooth, zadní parkovací kamery, dvouzónová klimatizace či navigační systém.
Datum zahájení oficiálního prodeje v ČR prozatím není znám.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.