Všichni fanoušci Bugatti zajásali, čtyřdveřová limuzína se bude vyrábět.
Veyron tu s námi už nějaký ten rok je a stala se z něj po těch letech legenda. Mnoho lidí spekulovalo, že to je první a poslední model znovuzrozeného Bugatti. Že takto výkonná a nenažraná auta už nejsou vhodná pro současný svět. Volkswagen ale nehodlá nechat totu slavnou ikonu zemřít. Již brzy rozšíří portfolio značky s monogramem EB o další model. Spekulovalo se o něm velmi dlouho. Uniklo mnoho obrázků a odhadovaných technických dat. Ode dneška je ale jasné, že do sériové výroby se nakonec dostane.
Jmenovat se bude 16C Galibier a postaví se proti konkurenci luxusních čtyřdveřových limuzín. Konkurence je to ale jenom na oko. Technické údaje totiž vypadají proti jiným vozům jako z jiného světa. Jedním z mála oponentů co se výkonu, pohodlí a ceny týče je tak paradoxně jeho starší bratr Veyron. Ten má zase ale jenom jeden pár dveří...
Výkon a motor zůstávají stejné jako u výše zmíněného kupé, tedy šestnáctiválec dopovaný čtyřmi turby s výkonem 1000 koní. Cena je také stejná, v Evropě si nachystejte minimálně 1 000 000 €. Za tuto enormní sumu ale dostanete luxus a pohodlí jako málokde jinde. Detailní popis výbavy prozatím nemáme, připravte se ale na téměř neomezené možnosti individualizace. Tak jak je to u takto drahých aut zvykem. Samozřejmostí je také pohon všech kol.
Vedení VW tvrdí, že míří hlavně proti novému Ferrari FF. Nutno ale podotknout, že FF koupíte už za 260 000 €. Za cenu Galibieru by jste tak mohli mít skoro čtyři...
Konkurence mu roste ale i přímo v koncernu. Když pomineme úspěšnou Panameru, brzy by jsme se mohli dočkat také dlouho slibovaného sedanu Estoque od Lamborghini. V Itálii totiž prý obnovili tento prozatím odložený koncept a pilně pracují na jeho převedení do sériové výroby.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.