Tradiční ladič vozů Porsche, německý RUF ukázal v Ženevě v premiéře typ Rt 12 R. Jde o opravdový klenot na čtyřech kolech a do okruhového speciálu nemá daleko.
Recept na 12 R je jednoduchý, vezměte jednu obyčejnou 911 a vymačkejte z ní maximum. U společnosti RUF to dokázali a z dvakrát přeplňovaného boxeru 3,8 litru dokázali dostat 730 koní a krouťák 940 N.m. Tato porce síly je přes šestistupňovou manuální skříň posílána na všechna kola.
Co by to bylo za úpravu v závodním stylu kdyby nedošlo ke snížení hmotnosti. Výsledných 1495 kg bylo dosaženo použitím karbonu na přední blatníky, spojlery a střechu. Dveře byly odlehčeny použitím hliníku, další cenné kilogramy byly ušetřeny nasazením plastových bočních a zadních oken.
12 R jezdí na ráfcích s centrální maticí o rozměrech 9J x 19 a 12J x 19 obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 245/35 ZR 19 vpředu a 325/30 ZR 19. K brždění využívá keramických kotoučů průměru 380/350 mm.
Tento speciál se dokáže rozjet na maximálně 370 km/h, má to ale jeden podstatný háček - chtějí za něj 279 tisíc Euro.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.