BMW do Ženevy přivezlo svoji myšlenku na elektrický vůz. Je jí model ActivE, který se v počtu jeden tisíc kusů i vyrobí.
Nová technologie si žádá dlouhé prověřování a i proto, nehledě na vysoké náklady, jsou výrobci u nových elektromobilů poměrně zdrženliví. Aktuální tendence je spíše vyrobit jen několik desítek až set vozů a poslat je do světa na zkušenou.
Stejně to BMW udělalo už jednou a to u svého Mini. Těch se vyrobilo jen 600, nejmenších BMW se vyrobí rovná tisícovka.
BMW ActiveE je odvozeno od kupé modelu 1, namísto obvyklých spalovacích motorů má pod kapotou elektromotor s výkonem 170 koní. Jeho výkon ho na stovku dostane za použitelných 9 sekund, dojezd je méně použitelných 160 km.
Pokud na něj máte chuť, nechte si ji zajít. Byť se BMW představilo v Evropě, jeho kroky vedou pouze do USA. Tam se představí na jaře v New Yorku a dodány budou vozy do několika vybraných míst na podzim tohoto roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.