BMW do Ženevy přivezlo svoji myšlenku na elektrický vůz. Je jí model ActivE, který se v počtu jeden tisíc kusů i vyrobí.
Nová technologie si žádá dlouhé prověřování a i proto, nehledě na vysoké náklady, jsou výrobci u nových elektromobilů poměrně zdrženliví. Aktuální tendence je spíše vyrobit jen několik desítek až set vozů a poslat je do světa na zkušenou.
Stejně to BMW udělalo už jednou a to u svého Mini. Těch se vyrobilo jen 600, nejmenších BMW se vyrobí rovná tisícovka.
BMW ActiveE je odvozeno od kupé modelu 1, namísto obvyklých spalovacích motorů má pod kapotou elektromotor s výkonem 170 koní. Jeho výkon ho na stovku dostane za použitelných 9 sekund, dojezd je méně použitelných 160 km.
Pokud na něj máte chuť, nechte si ji zajít. Byť se BMW představilo v Evropě, jeho kroky vedou pouze do USA. Tam se představí na jaře v New Yorku a dodány budou vozy do několika vybraných míst na podzim tohoto roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.