Celosvětový malý vůz se chystá. Mitsubishi představuje v Ženevě jeho koncept s poměrně jasnými liniemi, co nabízí zajímavého do budoucna?
Koncept sedmé generace Mitsubishi Colt se poměrně překvapivě zbavuje velké přední masky, kterou Mistubishi nyní u svých modelů používá. Je třeba říci, že většímu Lanceru sluší rozhodně více než malému "koltíku."
Koncept má na délku jen 373 cm, což jej řadí k opravdu městským vozítkům. Pod kapotou má tříválec, do produkce se očekávají takovéto tříválce dva, jejich objemy by měly být 1,2 a 1,0 litru. Mitsubishi podle všeho nabídne také úsporné technologie start-stop a také regenerativní brzdění. Spekuluje se i o využití zkušeností s tvorbou elektromobilu i-MiEV a vytvoření plně elektrického Coltu.
Výroba začne do roka a do dne v Thajsku. Vůz, který se má pyšnit nálepkou nejúspornějšího auta v segmentu, bude vyrábět továrna v počtu 200 tisíc kusů ročně a má se dostat dokonce i do USA.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?