Celosvětový malý vůz se chystá. Mitsubishi představuje v Ženevě jeho koncept s poměrně jasnými liniemi, co nabízí zajímavého do budoucna?
Koncept sedmé generace Mitsubishi Colt se poměrně překvapivě zbavuje velké přední masky, kterou Mistubishi nyní u svých modelů používá. Je třeba říci, že většímu Lanceru sluší rozhodně více než malému "koltíku."
Koncept má na délku jen 373 cm, což jej řadí k opravdu městským vozítkům. Pod kapotou má tříválec, do produkce se očekávají takovéto tříválce dva, jejich objemy by měly být 1,2 a 1,0 litru. Mitsubishi podle všeho nabídne také úsporné technologie start-stop a také regenerativní brzdění. Spekuluje se i o využití zkušeností s tvorbou elektromobilu i-MiEV a vytvoření plně elektrického Coltu.
Výroba začne do roka a do dne v Thajsku. Vůz, který se má pyšnit nálepkou nejúspornějšího auta v segmentu, bude vyrábět továrna v počtu 200 tisíc kusů ročně a má se dostat dokonce i do USA.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.