Celosvětový malý vůz se chystá. Mitsubishi představuje v Ženevě jeho koncept s poměrně jasnými liniemi, co nabízí zajímavého do budoucna?
Koncept sedmé generace Mitsubishi Colt se poměrně překvapivě zbavuje velké přední masky, kterou Mistubishi nyní u svých modelů používá. Je třeba říci, že většímu Lanceru sluší rozhodně více než malému "koltíku."
Koncept má na délku jen 373 cm, což jej řadí k opravdu městským vozítkům. Pod kapotou má tříválec, do produkce se očekávají takovéto tříválce dva, jejich objemy by měly být 1,2 a 1,0 litru. Mitsubishi podle všeho nabídne také úsporné technologie start-stop a také regenerativní brzdění. Spekuluje se i o využití zkušeností s tvorbou elektromobilu i-MiEV a vytvoření plně elektrického Coltu.
Výroba začne do roka a do dne v Thajsku. Vůz, který se má pyšnit nálepkou nejúspornějšího auta v segmentu, bude vyrábět továrna v počtu 200 tisíc kusů ročně a má se dostat dokonce i do USA.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?