Oficiální premiéra nástupce Sonaty právě proběhla. Co nového jsme se dozvěděli?
V únoru jsme vám nejprve přinesli první fotku interiéru, a následně i první obrázky exteriéru Hyundaie i40. Včera v Ženevě oficiálně proběhla premiéra varianty Wagon. Jaké nové informace přinesla?
V nabídce budou zezačátku čtyři pohonné jednotky. Benzínové varianty budou mít objem 1,6 a 2 litry. Menší z nich bude mít výkon 99 kW, tedy ten samý motor jaký dnes najdeme u ix35. Dvoulitrová varianta nabídne 130 kW a 208 Nm.
Dieselové varianty budou tvořeny shodným objemem 1,7 litru. Slabší z nich nabídne 85 kW a 260 Nm, silnější potom 100 kW a 325 Nm.
Je velmi pravděpodobné, že do budouna přibudou ještě další motorářské varianty. Přímo se nabízí dvoulitrové diesely a přeplňovaný benzínový dvoulitr. Oba motory již dnes koncern Hyundai nabízí ve svých vozidlech.
Začátek prodeje i40 Wagon je naplánován na letošní léto. Varianta sedan přijde pravděpodobně na podzim.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?