Oficiální premiéra nástupce Sonaty právě proběhla. Co nového jsme se dozvěděli?
V únoru jsme vám nejprve přinesli první fotku interiéru, a následně i první obrázky exteriéru Hyundaie i40. Včera v Ženevě oficiálně proběhla premiéra varianty Wagon. Jaké nové informace přinesla?
V nabídce budou zezačátku čtyři pohonné jednotky. Benzínové varianty budou mít objem 1,6 a 2 litry. Menší z nich bude mít výkon 99 kW, tedy ten samý motor jaký dnes najdeme u ix35. Dvoulitrová varianta nabídne 130 kW a 208 Nm.
Dieselové varianty budou tvořeny shodným objemem 1,7 litru. Slabší z nich nabídne 85 kW a 260 Nm, silnější potom 100 kW a 325 Nm.
Je velmi pravděpodobné, že do budouna přibudou ještě další motorářské varianty. Přímo se nabízí dvoulitrové diesely a přeplňovaný benzínový dvoulitr. Oba motory již dnes koncern Hyundai nabízí ve svých vozidlech.
Začátek prodeje i40 Wagon je naplánován na letošní léto. Varianta sedan přijde pravděpodobně na podzim.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?