Oficiální premiéra nástupce Sonaty právě proběhla. Co nového jsme se dozvěděli?
V únoru jsme vám nejprve přinesli první fotku interiéru, a následně i první obrázky exteriéru Hyundaie i40. Včera v Ženevě oficiálně proběhla premiéra varianty Wagon. Jaké nové informace přinesla?
V nabídce budou zezačátku čtyři pohonné jednotky. Benzínové varianty budou mít objem 1,6 a 2 litry. Menší z nich bude mít výkon 99 kW, tedy ten samý motor jaký dnes najdeme u ix35. Dvoulitrová varianta nabídne 130 kW a 208 Nm.
Dieselové varianty budou tvořeny shodným objemem 1,7 litru. Slabší z nich nabídne 85 kW a 260 Nm, silnější potom 100 kW a 325 Nm.
Je velmi pravděpodobné, že do budouna přibudou ještě další motorářské varianty. Přímo se nabízí dvoulitrové diesely a přeplňovaný benzínový dvoulitr. Oba motory již dnes koncern Hyundai nabízí ve svých vozidlech.
Začátek prodeje i40 Wagon je naplánován na letošní léto. Varianta sedan přijde pravděpodobně na podzim.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?