Volkswagen na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě představí koncept malého MPV do města.
Italdesign, nyní vlastněný samotným Volkswagenem, navrhl studii toho, jak by měla vypadat budoucnost MPV této značky. Toto designové studio spolupracuje s VW již dlouhá léta a navrhlo takové ikony jako je původní Golf či Scirocco.
GO! má být určen hlavně do města. Dlouhý je pouze čtyři metry, rozvor náprav je ale stejný jako u Passatu. To má zajistit dostatečný vnitřní prostor pro všechny cestující, zatímco pro zavazadla máte k dispozici až 525 litrů prostoru. Nastupování na zadní sedadla usnadní posuvné dveře. Interiér je typicky konceptový, nějaké náznaky budoucího směrování ale určitě nese. Místo zrcátek najdeme na bocích malé kamery. Kromě designového účelu to také zlepšuje aerodynamiku.
Pohon vozidla je čistě elektrický. Na baterie lze dle VW dojet až 240 km, což by ve městě mělo stačit. Doba nutná k plnému dobití nebyla zveřejněna, ale vzhledem k tomu že jde o koncept to asi nikoho trápit nebude. Celé auto je postaveno na technologii zvané Modular transverse architecture, která má zajistit možnost využítí několika různých pohonů. Do budoucna se počítá také například s využitím palivových článků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.