Za cenu základní Carrery dostanete lepší výbavu a atraktivnější vzhled.
Porsche 911 Black Edition bude založena na základní verzi Carrery. Na výběr bude jak verze coupé, tak i kabriolet. Jedinou možnou barvou karoserie bude jak jinak černá.
Odstíny ovšem budou na výběr dva. Jak základní černá dostupná v běžném ceníku, tak i speciální metalíza s názvem Basalt Black Metallic. V černé barvě budou i brzdové třmeny, litá kola budou mít průměr 19 palců a speciální design.
V interiéru najdeme sedačky částečně čalouněné kůží, sportovní volant či obložení přístrojové desky lištami z hliníku. Elektronická výbava zahrnuje audiosystém od BOSE, PCM systém včetně navigace nebo parkovacího asistenta.
O pohon se bude starat základní šestiválec boxer o výkonu 345 koní a kroutícím momentu 390 Nm. S ním zvládne tato 911 sprint z nuly na sto za 4,9 sekundy ve vezi coupé, kabriolet pak bude o 0,2 vteřiny pomalejší. Toto platí ale pouze pro verze s manuální převodovkou, automat PDK je v obou karosářských variantách o 0,2 vteřiny rychlejší. U coupé je tedy akcelerace s automatem za 4,7 vteřiny a u kabrioletu za 4,9. Spotřeba u manuální převodovky činí 10,3 litru, respektive 10,4 u kabrioletu. S PDK spadne o dalšího půl litru. Maximální rychlost 289 km/h je stejná u obou verzí i převodovek.
Vyrobeno bude pouze 1911 kusů s cenami začínajícími na 85 538 eurech (asi 2 075 000 Kč) za coupé a 96 843 eurech (asi 2 350 000 Kč) za verzi kabriolet.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?