Automobilka Kia uvoľnila prvé fotografie novej generácie minivozidla Kia Picanto pre rok 2011. Automobil sa verejnosti po prvý krát v plnej paráde predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve.
Nová Kia Picanto vyzerá podstatne príťažlivejšie, ako jej predchodca. Triezvu eleganciu minulej generácie, ktorá bola na trhu približne sedem rokov, vystriedal oveľa vyzretejší a sebavedomejší výraz. Nie je tajomstvom, že dizajn nového Picanta mal na starosti šéfdizajnér automobilky Kia, Peter Schreyer.
Schreyer do Picanta tak vložil viacero prvkov, ktoré sú známe z posledných modelov Kia. Na novom Picante sa dajú nájsť dizajnérske prvky použité na Venge alebo Sportage. Predná a zadná časť vozidla je úplne nová. Ako veľmi sa zmenil interiér, zatiaľ nie je známe, automobilka viac fotografií zatiaľ nezverejnila.
Taktiež zatiaľ nie je známych viac technických informácií, na tie si budeme musieť počkať zrejme až do svetovej premiéry. Je však známe, že zatiaľ čo minulá generácia bola k dispozícii len ako 5-dverový hatchback, novinka bude k dispozícii aj ako športovejšia 3-dverová verzia. K dispozícii budú štyri nové pohonné jednotky s objemom 1,0 a 1,2 litra s mimoriadne nízkou úrovňou emisií CO2. Okrem benzínových motorov pribudnú na niektorých trhoch aj motory spaľujúce LPG a verzia so systémom flex-fuel.
Ako sa vám páči dizajn novej Kie Picanto? Očakávame vaše príspevky v diskusii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?