Domácí autosalon je příležitostí k představení nových vozů značky Proton. Další na řadě je model Tuah.
Vůz odvozený od Mitsubishi má za úkol nahradit ve výrobní řadě model Persona. Má se tak stát ve spolupráci s Protonem Inspira, tedy překapotovaným Mitsubishi Lancer, který bude oproti tuahu o něco dražší a kvalitnější.
Tuah je taktéž používá mnoho vnitřností od Mitsubishi, základ je nicméně vlastní a je převzat ze starší Persony. O motorech zatím nemáme informace, objeví se pravděpodobně agregáty běžné v této třídě, tedy kolem objemu 1,5 litru.
Automobilka Proton k nám nedováží a nezdá se, že by se k tomu chystala. Neuvidíme tu tak ani Proto Tuah.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?