VIDEO: Ford na svém stánku fascinuje především zatím nejostřejší variantou svého Focusu. Focus ST by měl stát za to, pojďme se na něj podívat.
Ford svůj Focus představuje už velmi dlouho dopředu a není běžné, aby se byť předsériová verze vrcholné verze představila dříve, než se na trhu objeví vůbec sériový model. Ford má ale trochu jinou strategii. Design základní verze známe už skoro rok.
Ford se rozhodl opustit pětiválec od Volva a do nového Focusu ST namontoval přeplňovaný dvoulitr s výkonem 250 koní. Točivý moment má hodnotu 360 Nm. Jsme docela zvědavi, kam až Ford zajde v případě ještě ostřejšího Focusu RS. Ten poslední měl 300 koní...
I tentokrát je ST předokolka, výkon by měla přenášet šestistupňová převodovka a o dvouspojkovém automatu si cvrlikají i vrabci na střeše.
Zatímco minulý Focus ST uchvacoval výraznou, skoro až reflexní oranžovou, tentokrát zvolili designeři o něco méně výraznou, zato agresivní barvu. Výfuk končí uprostřed nárazníku.
Ford vybavil svůj Focus ST sedačkami Recaro vepředu i vzadu, aby vám při ostřejší jízdě neputovali spolucestující po voze.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.