VIDEO: Ford na svém stánku fascinuje především zatím nejostřejší variantou svého Focusu. Focus ST by měl stát za to, pojďme se na něj podívat.
Ford svůj Focus představuje už velmi dlouho dopředu a není běžné, aby se byť předsériová verze vrcholné verze představila dříve, než se na trhu objeví vůbec sériový model. Ford má ale trochu jinou strategii. Design základní verze známe už skoro rok.
Ford se rozhodl opustit pětiválec od Volva a do nového Focusu ST namontoval přeplňovaný dvoulitr s výkonem 250 koní. Točivý moment má hodnotu 360 Nm. Jsme docela zvědavi, kam až Ford zajde v případě ještě ostřejšího Focusu RS. Ten poslední měl 300 koní...
I tentokrát je ST předokolka, výkon by měla přenášet šestistupňová převodovka a o dvouspojkovém automatu si cvrlikají i vrabci na střeše.
Zatímco minulý Focus ST uchvacoval výraznou, skoro až reflexní oranžovou, tentokrát zvolili designeři o něco méně výraznou, zato agresivní barvu. Výfuk končí uprostřed nárazníku.
Ford vybavil svůj Focus ST sedačkami Recaro vepředu i vzadu, aby vám při ostřejší jízdě neputovali spolucestující po voze.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?