VIDEO: Ford na svém stánku fascinuje především zatím nejostřejší variantou svého Focusu. Focus ST by měl stát za to, pojďme se na něj podívat.
Ford svůj Focus představuje už velmi dlouho dopředu a není běžné, aby se byť předsériová verze vrcholné verze představila dříve, než se na trhu objeví vůbec sériový model. Ford má ale trochu jinou strategii. Design základní verze známe už skoro rok.
Ford se rozhodl opustit pětiválec od Volva a do nového Focusu ST namontoval přeplňovaný dvoulitr s výkonem 250 koní. Točivý moment má hodnotu 360 Nm. Jsme docela zvědavi, kam až Ford zajde v případě ještě ostřejšího Focusu RS. Ten poslední měl 300 koní...
I tentokrát je ST předokolka, výkon by měla přenášet šestistupňová převodovka a o dvouspojkovém automatu si cvrlikají i vrabci na střeše.
Zatímco minulý Focus ST uchvacoval výraznou, skoro až reflexní oranžovou, tentokrát zvolili designeři o něco méně výraznou, zato agresivní barvu. Výfuk končí uprostřed nárazníku.
Ford vybavil svůj Focus ST sedačkami Recaro vepředu i vzadu, aby vám při ostřejší jízdě neputovali spolucestující po voze.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?