Od září se u prodejců objeví lehce faceliftované modely Mini. Změny se dotknou všech modelů této řady - hatchbacku, kabrioletu i kombi Clubman. Na první pohled je však zaznamenají jen znalci.
Změnou prošla maska chladiče a retušován byl přední nárazník. Změnou prošly všechny světlomety a boční blinkry, přibyla technologie LED diod. Příď byla pozměněna z hlediska lepší ochrany chodců. V interiéru se změnily použité materiály i jejich odstíny, inovací prošly systémy audio i navigace. V nabídce se objeví pět nových laků karoserie.
Asi nejvíce změn se odehrálo v nabídce pohonných jednotek. Stále lze vybírat jen z jednotek o objemu 1,6 litru. V modelu One o výkonech 75 a 98 koní, pod kapotou Cooperu bije srdce o výkonu 122 koní a vrcholný Cooper S nabídne 184 koní. Pozměněny byly i vznětové jednotky, lze volit mezi 90 (One D) a 112 koni (Cooper D) pod kapotou. Poprvé lze získat s naftovým motorem i kabriolet. Všechny jednotky mají nyní nižší emise CO2.
Výkon speciální verze John Cooper Works zůstal na hodnotě 211 koní. Změny jsou u něj obdobně minimální. Nová je kombinace střechy v odstínu Chilli Red s černým metalickým lakem.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.