Od září se u prodejců objeví lehce faceliftované modely Mini. Změny se dotknou všech modelů této řady - hatchbacku, kabrioletu i kombi Clubman. Na první pohled je však zaznamenají jen znalci.
Změnou prošla maska chladiče a retušován byl přední nárazník. Změnou prošly všechny světlomety a boční blinkry, přibyla technologie LED diod. Příď byla pozměněna z hlediska lepší ochrany chodců. V interiéru se změnily použité materiály i jejich odstíny, inovací prošly systémy audio i navigace. V nabídce se objeví pět nových laků karoserie.
Asi nejvíce změn se odehrálo v nabídce pohonných jednotek. Stále lze vybírat jen z jednotek o objemu 1,6 litru. V modelu One o výkonech 75 a 98 koní, pod kapotou Cooperu bije srdce o výkonu 122 koní a vrcholný Cooper S nabídne 184 koní. Pozměněny byly i vznětové jednotky, lze volit mezi 90 (One D) a 112 koni (Cooper D) pod kapotou. Poprvé lze získat s naftovým motorem i kabriolet. Všechny jednotky mají nyní nižší emise CO2.
Výkon speciální verze John Cooper Works zůstal na hodnotě 211 koní. Změny jsou u něj obdobně minimální. Nová je kombinace střechy v odstínu Chilli Red s černým metalickým lakem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?