Od září se u prodejců objeví lehce faceliftované modely Mini. Změny se dotknou všech modelů této řady - hatchbacku, kabrioletu i kombi Clubman. Na první pohled je však zaznamenají jen znalci.
Změnou prošla maska chladiče a retušován byl přední nárazník. Změnou prošly všechny světlomety a boční blinkry, přibyla technologie LED diod. Příď byla pozměněna z hlediska lepší ochrany chodců. V interiéru se změnily použité materiály i jejich odstíny, inovací prošly systémy audio i navigace. V nabídce se objeví pět nových laků karoserie.
Asi nejvíce změn se odehrálo v nabídce pohonných jednotek. Stále lze vybírat jen z jednotek o objemu 1,6 litru. V modelu One o výkonech 75 a 98 koní, pod kapotou Cooperu bije srdce o výkonu 122 koní a vrcholný Cooper S nabídne 184 koní. Pozměněny byly i vznětové jednotky, lze volit mezi 90 (One D) a 112 koni (Cooper D) pod kapotou. Poprvé lze získat s naftovým motorem i kabriolet. Všechny jednotky mají nyní nižší emise CO2.
Výkon speciální verze John Cooper Works zůstal na hodnotě 211 koní. Změny jsou u něj obdobně minimální. Nová je kombinace střechy v odstínu Chilli Red s černým metalickým lakem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.