Reči o tom, že Audi má v pláne vyvinúť malé, stredne športové vozidlo kolujú už roky.
Podľa zákulisných informácií je debut pre R4 naplánovaný na rok 2013. Model Audi R4 by mal byť postavený na základoch druhého konceptu Audi e-Tron, ktorý mal premiéru na autosalóne v Detroite v januári minulého roku. Avšak R4 bude používať spaľovací motor namiesto elektrického. To by musel byť ten vývoj neskutočne rýchly však?
Koluje taktiež predpokladaná hmotnosť Audi R4. Tá by mala mať niečo pod 1200kg, čo je veľmi slušná hodnota. V ponuke budú buď benzínové alebo naftové motory. Benzín by mal spaľovať motor 1.4TSI s výkonom 180 koní, pre tých čo majú radi vysoké nájazdy by tu mal byť agregát 2.0TDI z Golfu GTD s výkonom 170 koní. Najlepšia novinka je ale to, že cenovo by mala byť R4 výrazne nižšie za TT-čkom, základná cena by sa mala pohybovať okolo 600 000 Kč.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?