Britský Land Rover oznámil podrobnosti o modernizovanej vlajkovej lodi Range Rover. Nový modelový rok 2011 prináša nový naftový agregát V8, osemstupňovú automatickú prevodovku ZF a mierne osvieženie exteriéru.
Najpodstatnejšou novinkou je nahradenie doterajšieho vznetového agregátu s objemom 3,6 litra novým osemvalcovým motorom 4,4 TDV8, ktorý dosahuje maximálny výkon 230 kW/313 k a krútiaci moment 700 Nm. Agregát je vybavený dvojicou turbodúchadiel, kombinovaná spotreba paliva sa pohybuje na úrovni 7,8 l/100 km a emisie CO2 boli znížené na 253 g/km. Nový agregát je spriahnutý s moderným 8-stupňovým automatom ZF 8HP70, ktorý v kombinácii s výkonným agregátom dokáže Range Rover vystreliť z nuly na stovku za niečo vyše 7,5 sekundy, Rover sa dokáže rozbehnúť až na 210 kilometrovú rýchlosť.
V ponuke je aj preplňovaný benzínový agregát 5,0 V8 s maximálnym výkonom 510 koní a krútiacim momentom 625 Nm. Tento agregát je spriahnutý so 6-stupňvou automatickou prevodovkou a Range Rover s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 6 sekúnd.
Zmeny exteriéru sa dotkli novej interpretácie mriežky chladiča, alebo upravenej grafiky predných aj koncových svetlometov s využitím technológie LED. Príchod modernizovaného modelu Range Rover 2011 je naplánovaný na jeseň tohto roka, v septembri sa začne predávať vo Veľkej Británii.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?